نسخه‌پیچی که تکلیفش با خودش معلوم نیست


نسخه‌پیچی که تکلیفش با خودش معلوم نیست

عضو تندرو حزب منحله مشارکت می‌گوید مشکل اصلی کشور کمبود سیاستمدار است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس عبدی در روزنامه اعتماد متعلق به الیاس حضرتی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم) نوشت: اگر از من پرسیده شود که در ایران کنونی به چه تخصصی بیش از همه نیازمندیم که در وجود آن به شدت فقیر هستیم خیلی سریع خواهم گفت به سیاستمدار. در واقع مشکل اصلی و مادر مشکلات کشور، سیاست است. درست است که مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان هستند ولی ریشه همه این مسائل و مشکلات در ضعف و نارسایی‌های سیاسی است زیرا که سیاست و سیاستمدار باید این مسائل را شناخته و آنها را حل کند. اگر سیاستمداران کار بلد نباشند، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟

وی می‌افزاید: موضوع سیاست و بازیگران آن به پایین‌ترین سطوح قابل تصور و ممکن تنزل یافته‌اند. یکی به این علت که ساختارهای مناسب برای شکل‌گیری فضای سیاسی مطلوب در جامعه وجود ندارد.

علت دیگر اینکه کنشگران اصیل سیاست از همه جناح‌ها کم‌کم به حاشیه رفته‌اند و یک عده هوچی که قدرت را فقط برای قدرت می‌خواهند و هدف و غایت زندگی آنان قدرت است، میدان‌دار عرصه سیاست شده‌اند.

وی در پایان نوشت: تا دل‌تان بخواهد هر روز از یمین و یسار حرف‌های بی‌ربط و بی‌محتوا و متناقض و صد من یک غاز زده می‌شود حرف‌هایی که عموماً از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی و حتی بی‌مسئولیتی مفرط زده می‌شود و بیشتر از طرف مشاوران کم مایه و سطحی به این سیاستمداران خورانده می‌شود.

این نوشته در حالی است که نامبرده شخصاً فاقد تعادل و توازن و ثبات در عرصه سیاسی بوده است؛ چنان که از حضور در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی به عرصه نظرسنجی‌سازی به نفع آمریکا در مؤسسه آینده و سپس ملاقات با جاسوس آمریکایی در پاریس و عذرخواهی از وی غلتید. او که در دولت خاتمی و دولت فعلی به برخی دولتمردان مشورت داد، زمانی با طرح «خروج از حاکمیت» پوست خربزه زیر پای برخی دولتمردان دولت خاتمی و نمایندگان مجلس ششم گذاشت؛ گزینه‌ای که بعدها با ابراز ندامت شدید هم‌طیفان وی همراه شد. عبدی هم شخصاً برخلاف ادعای خروج از حاکمیت، در انتخابات ۹۲ و ۹۶، در حد تبلیغاتچی جزء ستاد روحانی قلم‌زنی کرد. با این اوصاف باید بر عبدی گفت سیاستمدار فقط خودت؛ بقیه ادای سیاستمداری درمی‌آورند!؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد