نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ


نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از کاهش بیش از پیش مقبولیت دونالد ترامپ ،در میان مردم آمریکاست.

نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی سی ان ان که روز چهارشنبه منتشر شد، بیشتر آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی (۶۸ درصد) گفتند از پاسخ بدون برنامه ریزی و آشفته آمریکا به شیوع ویروس کرونا احساس پریشانی می‌کنند.
همچنین بیشتر پاسخ دهندگان در این نظرسنجی-که موسسه مستقل پژوهشی اس اس آر اس دوازدهم تا پانزدهم اوت به صورت تلفنی از هزار و ۱۰۸ آمریکایی اجرا کرد - گفتند که به خاطر وضعیت کشور «بسیار عصبانی» هستند.
این در حالی است که میزان مقبولیت دونالد ترامپ در میان مردم کاهش جدیدی یافته است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۸ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند عملکرد ترامپ را در پاسخ به شیوع این بیماری همه گیر قبول ندارند.
دور از تعجب نیست که اختلاف شدید حزبی بین پاسخ دهندگان وجود داشت، به طوری که ۹۳ درصد از دموکرات‌ها گفتند از پاسخ رئیس جمهور احساس آشفتگی و پریشانی می‌کنند، در حالی که شمار جموری خواهانی که چنین احساسی داشتند، ۳۳ درصد بود و ۶۱ درصد جمهوریخواهان گفتند به پاسخ رئیس جمهور «افتخار» می‌کنند.
از هر ۱۰ آمریکایی، هشت نفر می‌گوید که از «وضعیت فعلی کشور» دست کم تا حدی عصبانی هستند، از جمله ۵۱ درصد که گفتند از این وضعیت بسیار عصبانی هستند. بنا بر اعلام سی ان ان، بیشترین تعداد افرادی که در نظرسنجی‌های قبلی گفتند از اوضاع کشور عصبانی هستند، ۳۵ درصد، و مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ بود.
ماه ژوئن، ۴۰ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند دست کم یک نفر را می‌شناسند که به کرونا آلوده شده است، اما شمار این افراد تا ماه اوت به نحو چشمگیری افزایش یافت و به ۶۷ درصد رسید.
بیشتر کارشناسان پیش بینی می‌کنند پاسخ دولت ترامپ به بیماری همه گیر کووید ۱۹، ​ تاثیر مهمی در تصمیم گیری شهروندان در رای گیری ماه نوامبر داشته باشد.
بر اساس آمار و ارقام نیویورک تایمز، تا صبح چهارشنبه، بیش از پنج میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۰۰ نفر در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، و دست کم ۱۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
ترامپ همواره ادعا کرده است شمار مبتلایان در آمریکا به این علت بیشتر است که از تعداد افراد بیشتری در این کشور آزمایش گرفته می‌شود.
آمریکا روز دوشنبه ۳۵ هزار و ۱۱۲ مورد جدید ابتلا را تایید کرد، که کمترین شمار مبتلایان جدید از ۲۴ ژوئن تاکنون محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط