ارائه اطلاعات فروشگاه‌ های اینستاگرامی با QR کد ممکن شد


ارائه اطلاعات فروشگاه‌ های اینستاگرامی با QR کد ممکن شد

اینستاگرام پس از یک سال آزمایش قابلیت خود، سرانجام ویژگی تولید کد‌های QR را به برنامه خود آورد.

ارائه اطلاعات فروشگاه‌ های اینستاگرامی با QR کد ممکن شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی به نرم افزار خود است. بسیاری از کاربران اکنون می‌توانند با اسکن کدهای QR حساب‌های کاربری یکدیگر را پیدا کنند. ویژگی مورد نظر ابتدا سال پیش در ژاپن عرضه شد و هدف از آن توسعه بخش تبلیغاتی کسب و کارهای اینترنتی بود. اینستاگرام در ابتدا قصد داشت با این عمل به کسب و کارهای آنلاین اجازه دهد که کد شناسایی خود را پرینت کرده و در خیابان‌ها و یا روی بروشورها قرار دهند.

از این طریق کاربران می‌توانند به ساعت کاری و محصولات کسب و کار مورد نظر دسترسی پیدا کنند و به راحتی حساب کاربری آن مجموعه را دنبال کنند. کاربرانی که تمایل دارند کدهای QR خود را داشته باشند باید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و سپس عنوان QR Code را انتخاب کنند. کد ساخته شده برای افراد می‌تواند ذخیره و یا به اشتراک گذاشته شود. اینستاگرام پیش از این قابلیتی با عنوان Nametags داشت که همانند QR Code عمل می‌کرد، با این تفاوت که کاربران تنها از طریق دوربین اینستاگرام قادر به اسکن آن بودند.

با عرضه ویژگی جدید، شرکت اینستاگرام قابلیت پیشین خود را از دسترس کاربران حذف می‌کند. گفتنی است؛ بسیاری از برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیگر در فضای مجازی مانند توئیتر، فیسبوک و اسپاتیفای سیستمی مانند کدهای QR را برای خود تولید می‌کنند و این قابلیت ویژگی جدیدی نیست.

ارائه اطلاعات فروشگاه‌ های اینستاگرامی با QR کد ممکن شد

بیشتر بخوانید

بررسی کد ملی، روش جدید اینستاگرام برای تشخیص حساب‌ های تقلبی

ضرورت استفاده از QR Code در دوران شیوع کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و گسترش این بیماری در سراسر جهان، می‌توان گفت که انتشار چنین قابلیتی توسط اینستاگرام امری قابل پیش‌بینی بود. از آن جا که مکان‌های عمومی همانند رستوران‌ها ترجیح‌ می‌دهند ارتباط فاصله اجتماعی را در هنگام سرویس‌دهی رعایت کنند، بسیاری از این مکان‌ها از کد‌های QR به جای منوهای قدیمی استفاده می‌کنند.

همچنین شرکت‌های مختلف با استفاده از کد‌های QR صفحات مجازی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از ارائه کارت‌های معرفی خودداری می‌کنند. با توجه به آن که قابلیت جدید اینستاگرام دیگر به دوربین این برنامه محدود نیست، می‌توان انتظار استقبال بیشتری را از سوی کاربران برای این ویژگی داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!