زمینه‌سازی مجازی امارات و عربستان برای عادی‌سازی با اشغالگران


زمینه‌سازی مجازی امارات و عربستان برای عادی‌سازی با اشغالگران

عربستان سعودی و امارات پس از مواجه شدن با موج محکومیت‌ها در برابر توافق عادی‌سازی ابوظبی با صهیونیست‌ها٬ این بار به زمینه‌سازی فضای مجازی برای تحریف افکار عمومی در این زمینه روی آورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، پس از محکومیت ملی و بین‌المللی توافق عادی سازی امارات با رژیم اشغالگر صهیونیستی٬ این بار بازار عادی‌سازی عربستان و امارات با صهیونیست‌ها از طریق انتشار هشتگ «فلسطین مسئله من نیست» در فضای مجازی داغ شده است.

این موضع عادی‌سازان عربی با اشغالگران و تغییر اولویت‌های آنها درحالی است که شمار زیادی از کشورهای اسلامی بزرگ همچنان به موضع خود در رابطه با پایبندی به مسئله فلسطین متعهد هستند.

هر ایستگاهی که از گذشته تاکنون برای فلسطینی‌ها وجود داشته٬ چهره واقعی برخی اعراب را فاش کرده است. آنها در نهایت بی‌شرمی و بی عدالتی مسئله فلسطین را رها کرده و در صدد تحریف افکار عمومی در راستای منافع اشغالگران صهیونیست هستند.

هشتگ «فلسطین مسئله من نیست» در ایستگاه‌های قبلی فلسطین به ویژه هنگام اعلام طرح ضد فلسطینی معامله قرن و انتقاداتی که از برخی کشورهای عربی به دلیل حمایت از آن مطرح شد نیز نشر یافته بود که این بار پس از تکرار همان ماجرا در توافق عادی‌سازی ابوظبی با رژیم اشغالگر صهیونیستی به صدر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی آنها برگشته است.

سعودی‌ها و اماراتی‌ها درحالی این هشتگ ضد فلسطینی را نشر می‌دهند که اشغالگران صهیونیست همچنان به موشک باران غزه مشغول‌اند.

هدف نشردهندگان این هشتگ نمونه بارز بی‌فرهنگی و بی‌هویتی است که با هدف بهبود چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی و تثبیت اشغالگری‌های آن در فلسطین انجام می‌شود.

اما در مقابل این هشتگ یک کمپین گسترده تحت هشتگ «فلسطین مسئله من است» توسط حامیان مسئله و حقوق فلسطین راه‌اندازی شد. طرفداران این کمپین تاکید کردند که فلسطین تنها یک مسئله نیست٬ بلکه انسانیت است و هرکه آن را رها کند انسانیت ندارد.

پیش از این نیز فعالان اماراتی انتقاد تندی از مقامات کشورشان برای عادی‌سازی با اشغالگران کرده بودند. فعالان اماراتی دو روز قبل در بیانیه‌ای تصریح کردند که امارات با امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی تاریخ شرافتمندانه و افتخار آمیز ملت امارات در حمایت از ملت فلسطین و حقوق فلسطینیان را نادیده گرفت.

فعالان در این بیانیه افزودند که این توافق با قانون اساسی امارات تناقض دارد؛ چراکه قانون اساسی کشور تاکید دارد که سیاست خارجه امارات با هدف یاری رساندن به آرمان‌ها و منافع عربی و اسلامی است. این توافق همچنین با قانون شماره 15 سال 1972 امارات در مورد تحریم اسرائیل مغایر است.

آن‌ها در ادامه اظهار داشتند که توافق‌نامه امارات با رژیم صهیونیستی خروج از تصمیمات و اجماع شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و حتی قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل متحد است. همچنین این توافق علاوه بر مخالفت ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان فلسطین با مخالفت محور مقاومت و همه گروه‌های مردمی روبرو بوده است.

در این بیانیه آمده است که آنچه که در رسانه‌های رسمی اماراتی ترویج داده می‌شود که این توافق مانع از گسترش نفوذ رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌شود و به مسلمانان اجازه نماز در مسجد الاقصی را می‌دهد، تنها بر مبنای استدلال‌های واهی مطرح شده و عادی‌سازی در حقیقت همان به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسرائیل است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا