روحانی: مردم امسال از سفر برای شرکت در مراسم عزاداری در دیگر شهر‌ها بپرهیزند


روحانی: مردم امسال از سفر برای شرکت در مراسم عزاداری در دیگر شهر‌ها بپرهیزند

رییس جمهوری با تاکید مجدد بر جدیت و قاطعیت در نظارت و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم گفت: برخی از شهروندان طبق یک سنت قدیم برای شرکت در مراسم سنتی عزاداری سالار شهیدان، عمدتا به شهر‌های زادگاه خودشان سفر می‌کردند که از آن‌ها می‌خواهم با توجه به شرایط خاصی که امسال با آن مواجه‌ایم، از انجام این سفر‌ها خودداری کنند.

روحانی: مردم امسال از سفر برای شرکت در مراسم عزاداری در دیگر شهر‌ها بپرهیزند
به گزارش پارسینه؛حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، پس از ارائه گزارش روسای کمیته‌های آموزش و درمان ستاد از روند نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکور سراسری در کشور، از اقدام کمیته درمان و وزارت بهداشت در غربالگری دانش آموزان در برگزاری کنکور، قدردانی کرد. رییس جمهور گفت: اجرای چنین تجربه منحصر به فرد در جهان، ابتدا می‌تواند تضمین کننده سلامت دانش آموزان و خاانواده‌های آن‌ها و بعد هم جامعه باشد.

‎حجت الاسلام روحانی همچنین از تلاش‌ها و نظارت دقیق مجریان و ناظران برگزاری این آزمون قدردانی کرد و اظهارداشت: مردم و بویژه دانش آموزان نیز درروز گذشته و زمان برگزاری کنکور، با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، نقش مهمی در مقابله با بیماری کرونا و برگزاری کنکوری موفق، ایفا کردند و امیدوارم این روند امروز و دو روز پیش رو نیز تداوم یابد.

‎روحانی در ادامه جلسه با اشاره به گزارش کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید مجدد بر جدیت و قاطعیت برنظارت و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: اقدامات و ابتکاراتی که برای مراسم باشکوه عزاداری‌های محرم در فضای مجازی و رسانه ملی انجام گرفته، قابل تقدیر است و مطمئنا می‌تواند شکوه عزاداری برای حضرت اباعبدالله (ع) را حفظ کند.

‎رییس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از همکاری طبقات مختلف جامعه و به ویژه متولیان و برگزاری کنندگان هیات‌ها و مراسم عزاداری، تاکید کرد که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی امسال هم ملت ایران پرچمدار عزاداری ابی‌عبدالله الحسین خواهند بود و عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین نشان خواهند داد.

‎روحانی افزود: برخی از شهروندان طبق یک سنت قدیم برای شرکت در مراسم سنتی عزاداری سالار شهیدان، عمدتا به شهر‌های زادگاه خودشان سفر می‌کردند که از آن‌ها می‌خواهم با توجه به شرایط خاصی که امسال با آن مواجه ایم، از انجام این سفر خودداری کنند.

‎رییس جمهور در ادامه جلسه روسای کمیته ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، گزارش کمیته درمان در خصوص میزان پیشرفت‌ها برای دستیابی به واکسن کرونا و در عین حال بررسی‌ها برای پیش خرید واکسن از کشور‌های سازنده، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم برای ما در اولویت است و به همین دلیل در کنار تلاش‌ها برای ساخت واکسن در کشور، برنامه ریزی‌های لازم برای پیش خرید واکسن از دیگر کشور‌ها نیز انجام گردد.

‎وی اظهار داشت: در این راستا و برای تامین واکسن، طی هر دو مسیر ساخت و پیش خرید واکسن، در جریان است و قطعا در صورت ساخت این واکسن از سوی هر کشوری، نسبت به پیش خرید آن اقدام می‌کنیم.

‎در ادامه این جلسه، روسای کمیته‌های آموزش، درمان و امنیتی و اجتماعی گزارش‌هایی را از روند اقدامات انجام شده برای آغاز سال جدید تحصیلی از ۱۵ شهریورماه ارائه کردند.

‎رئیس جمهور در پی این گزارش‌ها تاکید کرد: باید تلاش شود تمامی دستورالعمل‌ها و برنامه ریزی ها، متناسب با جغرافیای هر منطقه، میزان شیوع بیماری کرونا و در عین حال ظرفیت‌های آموزشی آن‌ها انجام گیرد.

‎ روحانی با بیان اینکه آموزش فرزندان کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: از تجارب بازگشایی کسب و کارها، مراسم ماه رمضان، برگزاری کنکور و مراسم عزاداری محرم، باید برای سال جدید آموزشی بهره گرفت.

‎رییس جمهور اظهارداشت: همانطور که اجازه ندادیم کرونا، کسب و کار‌های ما را به تعطیلی بکشاند، کنکور را به تعویق بیاندازد و مانع برگزاری مراسم عزاداری محرم شود، با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برای تضمین و حفظ سلامت دانش آموزان، نباید اجازه دهیم در روند آموزش دانش آموزان کشور نیز خللی ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج