سرقت کابل های برق فشار قوی منطقه قیامدشت توسط سارقان


سرقت کابل های برق فشار قوی منطقه قیامدشت توسط سارقان

رئیس کلانتری 174 قیامدشت از دستگیری 6 سارق کابل‌های فشار قوی در سه مرحله خبر داد.

سرقت کابل های برق فشار قوی منطقه قیامدشت توسط سارقان

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مصطفی اسکندری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی از گاراژه های بزرگ فاقد نگهبان و سکنه، رسیدگی به پرونده در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد سارقان حرفه‌ای پس از بالا رفتن از دیوار‌های گاراژ‌های بزرگ، کابل‌های فشارقوی به قطر ۶ تا هشت سانتی‌متر را برش داده و کابل‌ها را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد سارق یا سارقان پس از برش لاستیک روی کابل‌ها و جدا کردن سیم‌ها به فاصله ۱۰ سانتی‌متر بدون اینکه دچار برق‌گرفتگی شود، سرقت را انجام می‌دهند.

رئیس کلانتری قیامدشت توضیح داد: در شاخه‌ای دیگری از تحقیقات پلیسی ماموران کلانتری با حجیم بالای کابل‌های قیچی شده روبه رو می‌شوند که به نظر می‌رسد سارقان به علت حجم بالای کابل‌ها قادر به انتقال نبوده اند که مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز و ماموران موفق شدند دو سارق را در ۲ بامداد زمانی که قصد حمل کابل‌ها را داشتند دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه این دو سارق با دستور قضائی روانه زندان شدند، گفت: با دستگیری سارقان، اما همچنان سرقت کابل‌های فشار قوی ادامه داشت که تحقیقات پلیسی نشان از این داشت تعداد بیشتری از سارقان به سرقت کابل‌های فشار قوی مشغول هستند.

رئیس کلانتری قیامدشت عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی در دو عملیات مستقل ۴ سارق دیگر نیز به جرم سرقت کابل‌های فشار قوی شناسایی و دستگیر شدند، و متهمان پرونده برای کشف جرایم احتمالی در اختیار گلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

به گفته سرهنگ اسکندری طبق نظر کارشناسان خسارت وارده به اداره برق منطقه بیش از ۳ میلیارد ریال برآورده شده است.

بیشتر بخوانید

سارقان کابل‌های برق جنوب تهران دستگیر شدند

سارق کابل برق فشار قوی حین سرقت جان باخت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن