مجموعه امیرچقماق یزد ساماندهی می‌شود


مجموعه امیرچقماق یزد ساماندهی می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد از ساماندهی نمای اطراف و ساماندهی سیمای بصری و منظری مجموعه امیرچقماق یزد خبر داد.

مجموعه امیرچقماق یزد ساماندهی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، در نشستی، 30 مردادماه با حضور رستگاری، فرماندار یزد؛ سفید، رئیس شورای اسلامی یزد؛ مدیران شهرداری منطقه بافت تاریخی و پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین متولی موقوفه مجموعه امیرچقماق بر ساماندهی نمای اطراف و سیمای بصری و منظری مجموعه تاریخی امیرچقماق تاکید شد.

فلاحتی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان یزد در این نشست با اشاره به ارزش و اهمیت این مجموعه، تلاش در راستای بهسازی آن را امری ضروری تلقی کرد و از همکاری و تعامل خوب، بین فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با اداره‌کل میراث فرهنگی جهت ساماندهی این اثر تاریخی، قدردانی کرد.

وی افزود: مرمت بقعه ستی فاطمه، آزادسازی و جمع‌آوری ساختمانی واقع در حریم درجه یک منظری و سیمای بصری گنبد بقعه، مرمت گنبد و ساخت بادگیر مسجد امیرچقماق، ساماندهی نمای تعدادی از مغازه‌های موجود در اطراف این اثر تاریخی، از اقداماتی بوده که در سالجاری در این مجموعه انجام شده است.

یادآور می‌شود میدان و مجموعه تاریخی امیر چقماق شهر یزد، شاخص‌ترین مجموعه بنای تاریخی این شهر و استان به شمار می‌رود که از نظر قدمت بناها و معماری از ارزش بالایی برخوردار است. این مجموعه که در قرن هشتم هجری قمری بنا نهاده شده، تقریباً در وسط بافت قدیمی شهر واقع شده و یکی از نقاط مهم گردشگری یزد محسوب می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی