سیاست آمریکا در حمایت از صهیونیسم و منزوی کردن ایران به شکست می انجامد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international) از اسلام آباد؛ روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون نوشت سیاست خارجی دولت ترامپ در حمایت چشم بسته از رژیم اشغالگر قدس دلیل...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد؛ روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون نوشت سیاست خارجی دولت ترامپ در حمایت چشم بسته از رژیم اشغالگر قدس دلیل شکست های پیاپی این کشور در چهار سال گذشته است.
روزنامه پاکستانی "اکسپرس تیریبون" در سرمقاله ای با عنوان "سیاست خارجی ترامپ" نوشت نقض قوانین بین المللی و هنجارهای دیپلماتیک از سوی رئیس جمهور آمریکا و با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی موجب انزوای دیپلماتیک این کشور شده است.
تریبون تصریح کرد آمریکا باید بداند کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت سازمان ملل معمولا سیاست های خارجی خود را بر اساس منافع ملی تنظیم می کنند و درباره ایران نیز آنها قرار نیست همانند آمریکا منافع صهیونیست ها و یا برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مد نظر داشته باشند.
این روزنامه پاکستانی افزود ترامپ با وجود ابتلای بیش از ۵ میلیون شهروند آمریکایی به کرونا و مرگ بیش از ۱۷۳ هزار نفر از آنها همچنان با پیشنهاد برگزاری نشست مجازی رهبران جهان با هدف بررسی اوضاع و جستجوی راه حل دوستانه برای این بحران خودداری و کارشکنی می کند.
در این سرمقاله آمده است خوی استکباری ترامپ حد و مرز نمی شناسد و حاضر است برای منافع دیگران همچنان به کشتن آمریکایی ها ادامه دهد از این رو وی اعلام کرده است تا پایان انتخابات آتی آمریکا در هیچ نشست مشترک رهبران جهان شرکت نخواهد کرد.
این سرمقاله با اشاره به ناکامی آمریکا در تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و حمایت نکردن انگلیس و فرانسه از این کشور افزود ترامپ با وجود شکست دیگر در سازمان ملل، براساس خوی زورگویی و استکباری خود ایران را به استفاده از مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه این کشور تهدید می کند.
این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشت پیش از طرح قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت‏، پمپئو در این ارتباط تلاش جدی کرد تا اروپا را راضی به فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران کند اما حتی اروپا دیگر حاضر نبود بر سر آبروی خود با آمریکا هم نظر شود.
این روزنامه نوشت ترامپ به هیچ عنوان نمی تواند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کند، چرا که مکانیسم ماشه ابزاری حقوقی در داخل سند برجام است، از آنجا که رئیس جمهور آمریکا به صراحت این توافقنامه را ترک کرده است حق استفاده از مکانیسم های حقوقی آن را ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در