آشنایی با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن


در دهه گذشته استفاده از مبلمان آنقدر رواج پیدا نکرده بود و افراد روی زمین می نشستند و برای راحتی بیشتر از فرش و پشتی استفاده می کردند. امروزه سبک زندگی مردم تغییر کرده است و استفاده از مبلمان در دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از ملزومات شناخته می شود.

فرض کنید شما را به جایی دعوت کنند که مجبور باشید مدت طولانی بر روی زمین بنشینید، قطعا بعد از چند دقیقه تحمل این حالت برای شما غیر ممکن و عذاب آور می شود! با وجود اینکه استفاده از مبلمان بسیار رواج پیدا کرده است ولی هنوز خیلی از افراد سبک های مختلف مبلمان را نمیشناسند و در هنگام خرید دچار اشتباه می شوند. در این مطلب شما را با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن آشنا می کنیم تا بتوانید مبلی مناسب خانه و دکوراسیون خود تهیه کنید. به طور کلی سه سبک اصلی مبلمان وجود داد، مبلمان راحتی، مبلمان سلطنتی (استیل) و مبلمان کلاسیک که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در هنگام خرید مبل باید به این ویژگی ها و خصوصیات توجه ویژه شود.

آشنایی با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن

مبلمان راحتی

این سبک از مبلمان بسیار محبوب و پر طرفدار است و با ظاهر خاص خود محیط را گرم و دوستانه می کند. مبل راحتی با سبک های دکوراسیون امروزی کاملا همخوانی دارد به طوری که این سبک از مبلمان انتخاب اول جوانان و طرفداران سبک های دکوراسیون مدرن و کژوال است. اگر قصد خرید یک ست مبل راحتی را دارید خوشحال باشید زیرا مبلمان راحتی به نسبت مبلمان سلطنتی و کلاسیک از تنوع بالاتر و قیمت پایینتری برخوردار است. دراز کشیدن بر روی کاناپه مبل راحتی بعد از یک روز سخت کاری بسیار دلنشین است و فقط این نوع مبلمان است که این حد از آرامش و راحتی را در اختیار شما می گذارد. معمولا از مبل راحتی به صورت روزانه استفاده می شود پس مهم است که در ساخت آن از چوب و مواد باکیفیت استفاده شده باشد پس قبل از خرید حتما کلاف مبل، اتصالات مبل و پارچه مبلی را بررسی کنید. این نکته را هم باید بدانید که مبل چستر، مبل ال، مبل انگلیسی و مبل تخت خواب شو همگی زیر مجموعه مبلمان راحتی هستند و به عنوان یک سبک مستقل شناسایی نمی شوند.

آشنایی با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن

مبلمان سلطنتی یا استیل

مبل استیل یا سلطنتی که به داشتن منبت های زیاد معروف است مناسب افرادی است که دوست دارند منزلشان سبک اشراف و پادشاهان را داشته باشد و اتفاقا این سبک از مبلمان با وجود تاج و دسته های چوبی بزرگ و منبت کاری شده این حس را به خوبی منتقل می کند. مبل استیل در مقابل سایر سبک های مبلمان وزن بیشتری دارد و جا به جا کردن آن بسیار مشکل است و بهتر است یک مکان ثابت برای آن در نظر بگیرید. هرچقدر منبت های نقش بسته بر روی این مبلمان دقت و ظرافت بیشتری داشته باشد قیمت و ارزش آن هم بالاتر می رود و در کل همانند وزن، قیمت مبلمان سلطنتی از سایر سبک های مبلمان بالاتر است. با توجه به قیمت بالای چوب، استفاده از مواد مصنوعی به جای چوب رواج پیدا کرده است ولی به یاد داشته باشید این نوع از مواد به هیچ وجه کیفیت و دوام چوب را ندارند.

آشنایی با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن

مبلمان کلاسیک

آخرین سبک از مبلمان، مبل کلاسیک است که می توان آن را بین دو سبک مبل راحتی و مبل سلطنتی قرار داد، به طوری که مبلمان کلاسیک دارای جلال و شکوه مبل سلطنتی و آرامش مبل راحتی است. اصالت و سنت در دل این سبک از مبلمان جای گرفته و از گذشته تا به امروز مهمان خانه هایمان بوده و هیچوقت از مد نخواهد افتاد.

مبل کلاسیک به نسبت مبل سلطنتی دارای منبت هایی کمتر و سبک تر در قسمت دسته ها و تاج مبل است و کاملا مناسب افرادی است که مبلمان سلطنتی را به خاطر شلوغی بیش از حد نمی پسندند. اگر به دنبال سبک دکوراسیون کلاسیک و یا مینیمال هستید این سبک از مبلمان کاملا مناسب شماست.

آشنایی با انواع مبلمان و سبک های مختلف آن

در این مطلب سه سبک اصلی مبلمان یعنی مبل راحتی، مبل سلطنتی و مبل کلاسیک را بررسی کردیم تا اگر قصد خرید مبل دارید با شناخت بهتری مبلمان مناسب منزلتان را تهیه کنید. جدیدترین مدل ها و سبک های مختلف مبلمان را می توانید در فروشگاه های اینترنتی مبل، مثل توکامارت مشاهده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟