آمریکا درخواست بازگشت تحریم‌های ضد ایران را رسماً ارائه کرد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international)از نیویورک؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را خواستار شد. وزیر خارجه آمریکا با اهانت به دیگر کشور‌ها، آن‌ها را تهدید و ادعا کرد کشور‌هایی که با آمریکا همراهی نکنند، مجازات خواهند شد.

پمپئو بعد از تحویل نامه ضد ایرانی اش به دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران مدعی شد: برای بازگشت تحریم‌ها هر کاری لازم باشد می‌کنیم. هرگز اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد!

منابع دیپلماتیک می‌گویند: چین، روسیه و اتحادیه اروپا در نامه‌های جداگانه‌ای اعلام خواهند کرد، بازگشت تحریم‌ها را قبول ندارند و از نظر حقوقی پایه‌ای ندارد، چون آمریکا پیشتر از برجام خارج شده است.
به گفته منابع دیپلماتیک، اعضای شورای امنیت قصد نادیده گرفتن درخواست آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های ایران را دارند. اما حتی اگر همراهی می‌کردند نیز طبق ۲۲۳۱ سی روز برای تشکیل کمیته‌های تحریم فرصت است.
قرار است؛ تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل پس از پایان نشست خبری پمپئو در جمع خبرنگاران حاضر شود و به تشریح مواضع جموری اسلامی ایران بپردازد.
تخت روانچی اعلام کرد: آمریکا تحقیر شدنش را دوباره امتحان نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...