اقامه عزای سیدالشهداء(ع) موجب احیاء جامعه می‌شود


اقامه عزای سیدالشهداء(ع) موجب احیاء جامعه می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت‌های روحی یک جامعه، گفت: عزاداری رزق اجتناب‌ناپذیر معنوی و موجب احیاء جامعه است.

اقامه عزای سیدالشهداء(ع) موجب احیاء جامعه می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه 30 مردادماه و در آستانه شب اول ماه محرم، در مراسم اذن عزاء و اهدای پرچم به هیئات مذهبی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: ضرورت‌های حیات یک جامعه مهم و غیرقابل اغماض است، اما ضرورت‌های روحی و معنوی جامعه برای هیچ‌کس روا ندارد، دست کم بگیرید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، اگر در طی این 6ماه ابتلا به بیماری کرونا عنوان می‌شد پدران، مادران و فرزندان حق ندارند یکدیگر را ببینند، معلوم نبود چه آسیب‌هایی به لحاظ عاطفی و روحی به جامعه وارد می‌شود.

قمی عنوان کرد: تکلیف دوگانه‌های موهوم سلامت و عزاداری، علم و دین و عقل و دین در مکتب علی بن موسی الرضا(ع) مشخص است.

رئیس سازمان تبلیعات اسلامی ابراز کرد: ما مردم معقولی داریم که در عین حال عاطفی هستند و این عقلانیت مانع عاشقیشان نیست، دل زائران برای حرم امام رضا(ع) تنگ است، هر ساله 30 میلیون عاشق زائر به مشهد مشرف می‌شوند و همین میزان هم که زمینه فراهم شده، اما دل خیلی‌ها پر می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه عزای سیدالشهداء(ع) خواسته همه مردم ایران است. اکثریت مردم عزادار سیدالشهداء(ع) هستند. عزاداری نیاز اجتناب‌ناپذیر روحی و رزق معنوی این جامعه است چرا که شادابی و طراوت این جامعه را تضمین می‌کند. ما نمی‌خواهیم یک جامعه افسرده داشته باشیم. و باید گفت، اتصال روحی به خداوند متعال در عزای سیدالشهداء(ع) جامعه را احیا می‌کند.

رئیس سازمان تبلیعات اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که از شهادت امام حسین(ع) تا ابد حرارتی در قلوب مومنین است، بیان کرد: در باطن عالم امشب خیلی خبرهاست و اندوه مصیبت امام حسین(ع) از اتصال قلوب مومنان به حقایق عالم حکایت می‌کند.

محرم موتور محرک جامعه است

قمی اظهار کرد: هیچ عاملی به اقامه عزای سیدالشهداء(ع) صدمه نخواهد زند، چرا که موتور محرک جامعه است و حماسه و حرکت این جامعه از محرم و صفر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اگر امروز نبرد، اصلی نبرد اراده‌هاست، مستحکم‌ترین اراده‌های عالم، اراده حسینیان هست که برای تعمیق باورها به مراسم عزای حسین(ع) می‌روند و برترین رزق را در این نبرد بزرگ تمدنی می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به ما آموختند این راه نباید به سادگی تعطیل شود، ما همه مسائل را مراعات می‌کنیم اما اقامه عزا نباید تعطیل شود، چرا که اقامه عزای امام حسین(ع) رزق اجتناب‌ناپذیر برای احیای جامعه است.

قمی اضافه کرد: حاکمیت دینی امام رضایی‎ها(ع) بر این کشور سایه گسترده است، دوران امویان و رضاخان نیست که منع از برگزاری مراسم عزا شود و همه‌گیری بیماری منحوس جهانی گرفتاری همه افرادی است که عاشق سیدالشهداء هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: پیامبر(ص) بعد از اینکه خبر شهادت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را به فاطمه زهرا(س) دادند ایشان فرمودند: چه کسانی برای فرزندم اقامه عزا می کنند، پیامبر(ص) در پاسخ به دختر گرامیشان فرموند: زنان و مردان امت من برای فرزندت اهل بکاء هستند و اقامه عزا می کنند که مردم عزیز ایران مصداق این روایت هستند و در هر شرایطی پرچم عزا را بر پا می کنند.فرمان اقامه عزای سیدالشهداء(ع) را امام رضا(ع)صادر کرد.

قمی اضافه کرد: اینجا بعضا افرادی که امام حسینی هستند و اشک در چشم از سر دلسوزی برای سلامت مردم منع اقامه عزا می کنند کادر ارشد وزارت بهداشت برای سلامت مردم سخت گیری کردند و پروتکل هایی را ارائه کرده اند این منع از شرایط خوف عمال بنی امیه نیست بلکه برای حفظ سلامت مردم است و در واقع اینجا همه عزادارند.

وی با اشاره به سختی شرایط کرونا در برپایی عزای امام حسین(ع) افزود: با توجه به منع امویان اولین محافل عزای سید الشهداء(ع) از بیابان ها شروع شد. اگر امروز نمی توانیم به آسانی مراسم عزاداری برپا کنیم به آن شرایط سخت که بعضا در خرابه ها مراسم برپا می کردند نگاه کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز امیدواری از توفیق برپایی اقامه عزا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: امید داریم با برپایی اقامه عزای سیدالشهداء(ع) فردای قیامت شرمنده حضرت صدیقه طاهره(س) نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط