جزئیات استخدام 45 هزار نفر در نهادهای دولتی/ افزایش حقوق کارکنان؛ مدیران چقدر می‌گیرند؟


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه های اجرایی 45 هزار نفر به استخدام دولت در می آیند که از آن 32 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند.

آفتاب‌‌نیوز :

«جمشید انصاری» پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: از این تعداد ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاههای اجرایی جذب دولت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است، گفت: پیشتر تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود اما با ۷ درصد کاهش هم اکنون تعداد کرکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است.

جزئیات استخدام 45 هزار نفر در نهادهای دولتی/ افزایش حقوق کارکنان؛ مدیران چقدر می‌گیرند؟

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی با جذب ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوزهای قبلی در مجموع امسال ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در این وزارتخانه استخدام می شوند.

انصاری با اشاره به اهمیت کوچک‌ و چابک سازی نظام اداری کشور یادآورشد: هرچه نظام اداری کشور کوچک شود عملکر دولت چابک می شود اما ۴ عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: برخی از مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاههای اجرایی تا ۳۵ سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه های اجرایی افزایش می دهد.

معاون رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: افزایش جمعیت نیز باعث به ‌کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استخدام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن