زمان انتشار آگهی آزمون استخدامی کشور برای جذب 45 هزار کارمند اعلام شد


رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه آگهی آزمون هشتم استخدامی کشور بعد از برگزاری کنکور منتشر خواهد شد گفت:‌در این آزمون بنا داریم حدود 45 هزار نیروی جدید را برای دستگاه های مختلف استخدام کنیم.

به گزارش سایت طلا ،جمشید انصاری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نظام اداری مجموعه ای از قوانین، مقررات ، نظام های مدیریتی، روش ها، ساختار، تشکیلات و از همه مهمتر نیروی انسانی است، گفت: ما در ایران 30 وزراتخانه و دستگاه اصلی، 850 موسسه سازمان دولتی، 19 صندوق بازنشستگی و همچنین 42 موسسه داریم که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری اداره می شوند.

انصاری با بیان اینکه همه این ها در 422 شهرستان و 1099 بخش تقسیم شده است، گفت: کارکنان دولت حدود 2 میلیون 400 هزار نفر با احتساب نهاد های عمومی غیر دولتی هستند که در نقاط مختلف خدمات می دهند.

وی همچنین گفت : حدود 1305 شهرداری و 37 هزار و 800 دهداری داریم که به مردم خدمات می دهند و همه این ها نظام اداری کشور را تشکیل می دهند و پیشبرد برنامه های توسعه را به عهده دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه در نظام اداری کشور هیچ اتفاقی رخ نمی دهد، مگر اینکه قانون مشخصی داشته باشد، یا ضوابط مشخصی را هیئت وزیران یا نظام های ستادی مانند سازمان اداری استخدامی یا برنامه و بودجه برای آن ابلاغ کرده باشد،گفت: به کار گیری، ارزیابی و ارتقاء شغلی کارکنان بر اساس همین قوانین که ابلاغ شده انجام می شود.

جمشید انصاری؛ با بیان اینکه در گذشته مبنای انتخاب مدیران پایه و میانی کشور براساس تشخیص و قوانین درون سازمانی مدیران ارشد دستگاه های مختلف بود، گفت: این رویه اصلاح شده است.معاون رئیس جمهور با مثال اینکه از حدود 25 سال پیش در آموزش و پرورش برای انتصاب مدیران مدارس، طبق یک ساز و کار داخلی، مدیران را از بین معلمان شناسایی و منصوب میکردند، گفت : سال 94 طرحی در شواریعالی اداری تحت عنوان تربیت مدیران آینده تصویب شد و بر اساس آن دستگاه ها موظف شدند کسانی را که تشخیص می دهند قابلیت مدیریت دارند را به مراکزی به نام کانون های ارزیابی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر این کانون ها خارج از مراکز دولتی و در مراکز آموزشی و پژوهشی شکل گرفته اند، گفت: اگر کانون های ارزیابی فرد معرفی شده را واجد شرایط تشخیص دهند، اسم آن فرد در بانک مدیریت دستگاه مورد نظر برای انتصاب در مشاغل مدیریتی قرار می گیرد، اما اگر ضعف هایی تشخیص داده شود، دستگاه مربوطه موظف به برگزاری دوره های آموزشی لازم برای حل آن ضعف ها خواهد شد و اگر هم واجد شرایط تشخیص داده نشود ، آن فرد نمی تواند در پست های مدیرتی منصوب شود.

انصاری با تاکید بر اینکه این مصوبه در سال 94 تصویب، اما دستگاه ها با سه سال فرصت باید آن را از سال 97 اجرایی می کردند، گفت: این قانون در حال حاضر در کشور اجرایی شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه این طرح طی یک برنامه ریزی 5 ساله برای همه سطوح مدیریت در نظر گرفته شده است، گفت : افراد برای سطوح مختلف، جداگانه ارزیابی می شوند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد برای انتصاب مدیران بین افرادی که ارزیابی و تایید شده اند، فراخوان اعلام می شود، گفت: در سازمان اداری و استخدامی کشور ، به جز برای معاونان که از مقامات محسوب می شوند، بقیه مدیران از طریق فراخوان انتخاب می شوند. وی همچنین گفت: حتی در مواردی فراخوان بیرون سازمانی اعلام می شود تا اگر افرادی شرایط لازم را داشتند، از دستگاه های دیگر هم بتوانند در دستگاه ما منصوب شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با پیش بینی اینکه این قانون ظرف 5 سال کامل اجرا خواهد شد، گفت: مدیران برای انتصاب در سطوح بالاتر، نیاز به ارزیابی مجدد دارند، اما به کارگیری آنها در سطح قبلی خودشان در سازمانی دیگر نیاز به ارزیابی مجدد ندارد.

انصاری با بیان اینکه در دستگاه های دولتی، قوانینی حاکم است که خیلی نمی توان با اختیار یک مدیر در بخش خصوص مقایسه کرد، گفت: مثلا کارمندان دولت را نمی توان بدون رسیدگی در هیئت تخلفات اداری اخراج کرد، اما در بخش خصوصی یک مدیر به راحتی کارمند خود را اخراج و شخص دیگری را جایگزین می کند.

وی همچنین با اعلام اینکه درنظام اداری یک مدیر نمی تواند هرکس را که خواست استخدام کند، گفت: نظام اداری براساس عدالت وشایسته سالاری بنا شده است و این اختیار عمل در بخش خصوصی خیلی هم اختیار خوبی نیست.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در حال حاضر مدیران دولتی سالانه به حدود 500 هزار کارمند تشویقی می دهند، ولی تعداد توبیخ ها به 50 هزار عدد هم نمی رسد گفت: این در حالی است که مدیران می توانند تا یک سوم حقوق کارمند متخلف را تا یک سال کسر کنند یا حتی از یک ماه تا یک سال انفصال از خدمت بدهند.

انصاری در توضیح اینکه مدیران خیلی از اختیارات توبیخ کارمندان استفاده نمی کنند، گفت: عموم مدیران می خواهند آدم خوب داستان باشند و کسی تمایل ندارد که بگویند فلان شخص مدیر بدی بود. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه برخی مدیران خیلی جسورانه تصمیم می گیرند، گفت: نظام اداری کارآمد نظامی است، که در آن تصمیمات خوبی گرفته و آن تصمیم ها به خوبی عمل شوند که مدیران در این بخش نقش مهمی دارند و می توانند به کمک ویژگی های فردی خود بدون محدودیت خاصی موثر باشند.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه اصلاح نظام اداری سال 93 در 2 مرحله پیش بینی شد، گفت: مرحله اول در دولت یازدهم و مرحله دوم در دولت دوازدهم اجرا شد. آقای انصاری با بیان اینکه این برنامه جامع 10 ریز محور مختلف دارد، گفت: یکی از این محورها برنامه بهسازی مدیریت منابع انسانی دولت است و برنامه های متعددی برای افزایش توانمندی مدیران، آموزش مدیران و همچنین اصلاح نظام های تصمیم گیری داریم. وی همچنین افزود : اگر مجموعه برنامه های اصلاح نظام اداری شامل حوزه ساختار، توسعه دولت الکترونیک، مقابله با فساد، ارتقا سلامت اداری و ارتقا بهره وری درست اجرا شود، به ارتقا و بهبود وضعیت نظام اداری منجر خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آگهی آزمون هشتم استخدامی کشور بعد از برگزاری کنکور منتشر خواهد شد.

جمشید انصاری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: موضوع کوچک سازی دولت با 4 مانع رو به روست یکی مقررات درون نیروی انسانی دولت می باشد که امکان تعیین تکلیف نیروی انسای را از نظر قانونی بسیار سخت کرده و دوم اینکه فشار و اشتیاقی که برای ورود به مجموعه دولتی وجود دارد و سوم افزایش جمعیت و چهارم توسعه تقسیمات کشوری است.

وی افزود: درحال حاضر تعداد شهرستان ها و بخش ها در کشور دو برابر شده و مجموعه ای از مقررات و اتفاقات درکشور وجود دارد که فشار را به دولت برای افزایش نیروی انسانی افزایش داده و موجب میشود چابکسازی در دولت به سختی اتفاق بیافتد.

انصاری گفت: مجوزهای استخدامی را فقط به نقاطی که نیازمند نیروی انسانی باشند داده می شود و در مناطقی که از طریق انتقال می توان نیروی انسانی را تامین کرد مجوز استخدامی کمتر داده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در آزمون های استخدامی که بر مبنای عدالت استخدامی و شایسته سالاری برگزار می شود اجازه نخواهیم داد که دستگاه ها از طریق درخواست، ضوابط داخلی و اعمال نفوذ جذب نیرو کنند و حتماً آزمون خواهیم گرفت.

وی افزود: تنها کسانی می توانند استخدام پیمانی و رسمی دولت شوند که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند.

وی ادامه داد: اگهی آزمون هشتم استخدامی کشور بعد از برگزاری کنکور منتشر خواهد شد.

انصاری افزود: در این آزمون بنا داریم حدود 45 هزار نیروی جدید را برای دستگاه های مختلف استخدام کنیم که 32 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش، هفت هزارنفر در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و مابقی دردستگاهی اجرایی جذب خواهند شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تمام کسانی که غیر از پیمانی و رسمی در نظام اداری کشور فعالیت می کنند حتماً باید در این آزمون شرکت کرده و طبق قانون موضوع تبدیل وضعیت در نظام اداری وجود ندارد.

انصاری افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو گروه نیروی انسانی فعالیت می کنند که گروه اول از محل اعتبارات بودجه عمومی کشور و از طریق آزمون به کار گرفته شده اند و گروه دوم از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها فعالیت می کنند.

وی افزود: در وزارت بهداشت و درمان سه هزار نفر در فروردین ماه، دو هزارو 280 نفر قرار داد کار معین و هفت هزار نفر دراین آزمون مجوز داده شده که مجموعاًَ 12 هزار و 280 نفر برای امسال در این وزارتخانه جذب خواهند شد.

وی تصریح کرد: به منظور قدردانی از زحمات آن دسته از کارکنان وزارت بهداشت و درمان که درگیر مقابله با بیماری کرونا بودند با در خواست ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارت بهداشت و درمان ، افرادی که به صورت شرکتی و قراردادی با هر منبع تامین اعتبار فعالیت می کنند به میزان مدت خدمات درشرایط کرونا یک امتیاز در این آزمون برای آنها در نظر گرفته می شود.

جمشیدی ادامه داد: بر این اساس کارکنان وزارت بهداشت و درمان به میزان هرماه درگیری مستقیم با بیماری کرونا دو درصد به امتیاز آنها اضافه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره هزینه اداره دولت گفت: در حال حاضر 47 هزار و 387 پست مدیریتی در کشور داریم که این پست های مدیریتی نسبت به متوسط کارشناسان در سطوح مختلف حداکثر 50 درصد حقوق اضافه دریافت می کنند.

وی افزود: متوسط حقوق کارشناسان در کشور حدود 6 میلیون و متوسط دریافتی بالاترین سطح مدیران حدود 9 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: با افزایش حقوق کارکنان دولت، هنوز دریافتی این کارکنان برای زندگی مناسب نیازمند توجه است .

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

رشد کم سابقه قیمت طلا در یک روز | 20.4 هزار جدیدترین قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو/ سراتو 640 میلیون تومان! | 24.7 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 42.3 هزار راهکاری عالی برای ثابت ماندن رنگ مو | 31.8 هزار خوردن این غذاها را فراموش کنید تا در سریع ترین زمان ممکن لاغر شوید | 40.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور