عاشورا پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر است


عاشورا پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر است

خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عاشورا پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر و امام حسین (ع) احیاگر اقدام رسول‌الله (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم و نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام محرم، اظهار کرد: این محرم با محرم سال‌های پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت بوده و به دلیل این ویروس منحوس بین مردم و مراسم مذهبی اندکی جدایی افتاده است.

وی افزود: این آزمون الهی است تا قدردان نعمت سلامتی و امنیت باشیم؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم و برای نعمت‌های الهی ازجمله نماز جمعه و مجالس عزاداری محرم شاکر باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه عاشورا احیا و بازخوانی غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر حادثه مهم و پروژه رکین و اساسی اسلام بود؛ اما متأسفانه بعد از رحلت پیامبر (ص) غدیر و صاحب غدیر هر دو مظلوم مانده و آن‌چنان که باید و شاید برای جامعه اسلامی جا نیفتاد و مردم هم به دنبال نااهلان و نامحرمان رفتند.

وی تصریح کرد: غدیر به معنای شایسته‌سالاری است؛ اما بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص)، مردم به دنبال فاسدهای مفسد ازجمله بنی‌امیه رفتند که خیانت‌های فراوانی به اسلام کرده و مسیر ولایت و رهبری را عوض کردند؛ به‌گونه‌ای که رهبری مردم را از شایستگان گرفتند و به نااهلان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اگر قیام عاشورا و امام حسین (ع) نبود امروز ما نمی‌توانستیم از اسلام ناب و رهبری عادل سخن بگوییم؛ زیرا امام حسین (ع) در مقابل سیل فساد و افساد ایستادگی کرد و فرمود من سرمشق و الگوی شما هستم و بعد از رسول‌الله (ص) اگر می‌خواهید اسلام ناب را ببینید در مسیر من ببینید.

وی افزود: مسیر امام حسین (ع) مسیر انسان‌های پاک عادل خودساخته و خودپرداخته برای هدایت امت و کنار زدن نااهلان و ناشایستگان و کسانی که اهلیت کار را ندارد، است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام حسین (ع) تفکر غدیری را احیا کرد تا نسل‌های آینده اگر غدیر را ندیدند عاشورا را ببینند و کسانی که عاشورا را ندیده‌اند این مجالس و محافل عزاداری را ببینید تا مسیر غدیر گم نشود؛ ازاین‌رو باید گفت عاشورا پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر و امام حسین (ع) احیاگر اقدام رسول‌الله (ص) بود.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در ملأ عام فرمود مسیر این است؛ ولی انسان‌های خائن بعد از رحلت رسول اکرم (ص) به مسیر دیگری رفته و نااهلان و نامحرمان را برگزیدند؛ به همین دلیل لازم بود خون بهترین کسان ریخته شود تا درخت اسلام دوباره جان بگیرد، خون کسی که محبوب‌ترین انسان‌ها نزد پیامبر بود./9314/پ210/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس