نقش جعل ایمیل مارک ویلموتس در حکم سنگین فیفا / تصویر جمله ای که به ایمیل وکلا اضافه شد


نقش جعل ایمیل مارک ویلموتس در حکم سنگین فیفا / تصویر جمله ای که به ایمیل وکلا اضافه شد

وکلای مارک ویلموتس در بخشی از ادعاهای خود علیه فدراسیون فوتبال ایران، بحث جعل سند را مطرح کرده بودند. آنها...

مصاحبه گزینشی رییس مستعفی فدراسیون فوتبال که دیروز در خانه اش پذیرای دو رسانه به انتخاب خودش بود تا به میل و سلیقه خود، درباره بخشی از ماجرای مارک ویلموتس حرف بزند، ده ها نکته عجیب دارد. از ادعای داشتن هفت و نیم میلیون یورو مطالبه از فیفا که شوخی جدیدی است تا ادعای داشتن صداقت در روند نامه نگاری با مارک ویلموتس و ادعای شانس بالای ایران برای پیروز شدن در دادگاه حکمیت ورزش و دادگاه CAS که البته هر دو یکی هستند!

به گزارش طرفداری، مهدی تاج حتی در بخشی از مصاحبه اش ادعا کرد دادگاه حکمیت ورزش و دادگاه CAS دو دادگاهی هستند که ما می توانیم با مراجعه به آنها از حکم فیفا شکایت کنیم و حکم فیفا را در یکی از این دو دادگاه بشکنیم ولی ماجرا این جاست که دادگاه حکمیت ورزش همان دادگاه CAS است و ما فقط به یک دادگاه می توانیم پناه ببریم و دادگاه دومی برای ما وجود ندارد. آنهایی که به انتخاب مهدی تاج و در خانه اش، مقابل رییس مستعفی فیفا نشسته بودند احتمالا اجازه این را نداشتند که به تاج بگویند حرف شما کاملا اشتباه است. خوبی مصاحبه گزینشی با خودی ها همین است که مصاحبه شونده می تواند یک طرفه به قاضی برود و راضی برگردد! به هرحال بی دلیل نیست که تاج انتخاب می کند سکوتش را مقابل دوربین کدام کانال تلگرامی و سایت بشکند.

وکلای ویلموتس ایران را به جعل متهم کردند، فیفا هم پذیرفت

تاج در این گفتگوی گزینشی که نمایش ناموفق شفافیت است، مدعی شده تمام رایزنی های ما با وکلای ویلموتس صادقانه بوده اما مطابق اسنادی که وکلای ویلموتس به فیفا داده اند، فدراسیون فوتبال ایران به بی صداقتی و حتی جعل سند متهم شده است. این ادعایی است که فیفا را هم در مورد ما به شک انداخته و باعث شده فیفا بقیه ادعاهای وکلای ویلموتس را هم بپذیرد!

وکلای ویلموتس با ارائه مدرکی به فیفا اعلام کرده اند فدراسیون فوتبال ایران در متن ایمیل آنها دست برده و در ادامه مدعی شده اند آن بند خسارت سه ماهه هم که به قرارداد اولیه ویلموتس اضافه شده جعلی است. به نظر می رسد فیفا هم با استناد به همین ایمیل پذیرفته احتمال دارد آن بند فسخ سه ماهه نیز خارج از توافق به متن قرارداد اضافه شده باشد. البته ما در پرونده ویلموتس به خاطر نادیده گرفته شدن آن بند فسخ سه ماهه محکوم به پرداخت غرامت نشدیم. فدراسیون فوتبال به مفاد قراردادی که خودش امضا کرده بود احترام نگذاشت و دستمزد ویلموتس را پرداخت نکرد و محکوم شد اما تردیدی نیست که این مدرک ارائه شده از سوی وکلای فیفا مبنی بر جعل ایمیل آنها از سوی روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در تعیین غرامت بی تاثیر نبوده است.

ایمیلی که وکلای ویلموتس به فیفا ارائه کردند

اما ماجرای جعل نامه چیست؟ کدام ایمیل جعل شده است؟ وکلای ویلموتس دو ایمیل را به عنوان سند برای فیفا فرستاده اند و مدعی شدند ایران ایمیل آنها را جعل کرده است.

گویا بعد از فسخ قرارداد مارک ویلموتس به دلیل نپرداختن دستمزدش، وکلای این مربی ماجرا را به ایران اطلاع می دهند و فدراسیون فوتبال ایران مدعی می شود قصد دارد پول ویلموتس را در ترکیه بپردازد و از وکلای مرد بلژیکی می خواهد موضوع را به ویلموتس اطلاع بدهند و خواهان حضورش در ترکیه می شوند. وکلای ویلموتس در جواب نامه ای از ایمیل فرانسیس راپ که به اتفاق یان کلاینر وکلای ویلموتس در این پرونده بودند برای فدراسیون ارسال می کنند. آنها بعد از ارسال نامه اولیه برای ایران، در جریان قرار می گیرند که فدراسیون فوتبال پول را تهیه کرده و قصد دارد این مبلغ را به ترکیه بفرستد تا در ترکیه و در یک بانک ترک تحویل ویلموتس شود. آنها که مطمئن بودند تا آن زمان مارک ویلموتس برنامه ای برای سفر به ترکیه نداشت، ایمیل مجددی برای فدراسیون فوتبال فرستادند و موضوع را اطلاع دادند که فدراسیون فوتبال باز هم در جواب تاکید کرد اگر ویلموتس به استانبول بیاید، پولش حاضر است و می تواند دو میلیون یورو در استانبول و در یک بانک که خودش معرفی می کند، تحویل بگیرد.

نقش جعل ایمیل مارک ویلموتس در حکم سنگین فیفا / تصویر جمله ای که به ایمیل وکلا اضافه شدتصویر اصل ایمیل وکیل ویلموتس در طرفداری

وکیل ویلموتس در ایمیل اصلی چه نوشته بود؟

متن ایمیل وکیل ویلموتس به شرح زیر است:

به دنبال نامه ای که دقایقی پیش به شما ارسال کردیم، لطفا توجه داشته باشید:

مطلع شدیم ادعا شده آقای ویلموتس جهت باز کردن یک حساب بانکی، فردا برای سفر به ترکیه موافقت کرده است. لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات صحیح نیست. تاکنون موافقت و تاییدی در این خصوص اعلام نشده است. تاییدیه یا نامه کتبی تاکنون برای ما ارسال نشده یا این که ما چنین چیزی دریافت نکرده ایم. منظور ما دقیقا به همان نامه ای که چند دقیقه پیش به شما ارسال شد و محتوای درون آن نامه، اشاره دارد. از تمام نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم هرگونه اعلان در خصوص قرارداد را مستقیما برای ما ارسال کنند زیرا هرگونه ارتباط دیگر نادیده گرفته می شود. تمام حقوق موکلان ما محفوظ است.

با احترام؛ یان کلاینر و فرانسیسکو راپ

جمله ای که در ریپلای به ایمیل اضافه شد؟

اما وکلای ویلموتس تصویری هم از ایمیل جعل شده به فیفا ارائه کرده و مدعی شده اند فدراسیون فوتبال در ریپلای ایمیل آنها یک جمله را به متن ایمیل اضافه کرده است. جمله ای که آنها مدعی هستند به ایمیل شان اضافه شده این است؛ در عین حال، فدراسیون فوتبال ایران در ترکیه برای استقبال از آقای ویلموتس حضور خواهد داشت؟ لطفا مشخص کنید می خواهید آقای ویلموتس در کدام بانک حساب باز کند.

وکلای ویلموتس در شکایت شان به فیفا ادعا کرده اند هرگز چنین پرسشی از فدراسیون فوتبال ایران نداشتند و فدراسیون فوتبال قصد داشته با اضافه کردن این جمله به ایمیل آنها این ذهنیت را برای فیفا ایجاد کند که موکل آنها با وجود فسخ قرارداد، مشتاق سفر به ترکیه و بازگشت به کارش بوده در حالی که آنها در شکواییه ای که به فیفا نوشتند مدعی شدند ایران پنج ماه به ویلموتس دستمزد نداد و او هم قراردادش را یا استفاده از بند حمایتی فیفا یک طرفه فسخ کرد، سپس ایران مدعی شد می خواهد دستمزد او را پرداخت کند و ایرانی ها او را برای دریافت طلبش به ترکیه دعوت کردند و بعد از این که دو میلیون یورو از مبلغ قراردادش را به او پرداختند، از مارک ویلموتس خواستند در بازی مقابل عراق هم روی نیمکت تیم ملی ایران باشد.

نقش جعل ایمیل مارک ویلموتس در حکم سنگین فیفا / تصویر جمله ای که به ایمیل وکلا اضافه شدتصویر ایمیلی که وکلای ویلموتس مدعی هستند فدراسیون فوتبال ایران جعل کرده است

یک جعل ناشیانه

حالا متن نامه ای که وکلای ویلموتس مدعی هستند یه جمله جعلی به آن اضافه شده را بخوانید؛

به دنبال نامه ای که دقایقی پیش به شما ارسال کردیم، لطفا توجه داشته باشید:

مطلع شدیم ادعا شده آقای ویلموتس جهت باز کردن یک حساب بانکی، فردا برای سفر به ترکیه موافقت کرده است. لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات صحیح نیست. تاکنون موافقت و تاییدی در این خصوص اعلام نشده است. تاییدیه یا نامه کتبی تاکنون برای ما ارسال نشده یا این که ما چنین چیزی دریافت نکرده ایم. منظور ما دقیقا به همان نامه ای که چند دقیقه پیش به شما ارسال شد و محتوای درون آن نامه، اشاره دارد. از تمام نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم هرگونه اعلان در خصوص قرارداد را مستقیما برای ما ارسال کند زیرا هرگونه ارتباط دیگر نادیده گرفته می شود.

در عین حال، فدراسیون فوتبال ایران در ترکیه برای استقبال از آقای ویلموتس حضور خواهد داشت؟ لطفا مشخص کنید می خواهید آقای ویلموتس در کدام بانک حساب باز کند.

تمام حقوق موکلان ما محفوظ است.

با احترام؛ یان کلاینر و فرانسیسکو راپ

تفاوت دو تصویر فقط در همان جمله ای است که دورش را با خط چین های قرمز رنگ مشخص کرده اند. متاسفانه این جمله به شدت هم ناشیانه جعل شده چون مگر می شود یک آدم عاقل در ابتدای ایمیل خود بنویسد سفر ویلموتس به ترکیه برای افتتاح حساب دروغ است و سه سطر پایین تر بپرسد موقع آمدن ویلموتس شما در ترکیه هستید؟ و مایلید حساب ویلموتس در کدام بانک باز شود؟

معلوم نیست این جعل ناشیانه را روابط بین الملل فدراسیون فوتبال یا هر بخشی که مامور مذاکره با وکلای ویلموتس بوده انجام داده یا خود وکلای ویلموتس اینگونه علیه ایران سند سازی کرده اند اما هر چه هست، یان کلاینر و همکارش فرانسیسکو راپ با همین دو ایمیل ارائه شده به فیفا، ادعاهای ایران را نزد فدراسیون جهانی بی اعتبار کردند و موفق شدند سنگین ترین غرامت ممکن را از فدراسیون فوتبال ایران برای موکل شان بگیرند. موکلی که پنجاه و چند روز در ایران زندگی کرد و با احتساب دو میلیون یورویی که در ترکیه گرفت و 6/5 میلیون یورویی که حالا حکم گرفته، رکورد دستمزد دنیا را می شکند؛ 8/5 میلیون یورو برای کمتر از دو ماه حضور در ایران که نیمی از آن هم صرف گشت و گذار و ایرانگردی و تهرانگردی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول