تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا در تاریخ کشور ثبت خواهد شد


تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا در تاریخ کشور ثبت خواهد شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت نوشت: تلاش جهادگرانه پزشکان و همه مدافعان سلامت طی چند ماه اخیر در راه مبارزه با ویروس کرونا در تاریخ کشورمان ثبت و ضبط خواهد شد.

تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا در تاریخ کشور ثبت خواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی به مناسبت اول شهریور روز پزشک پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

در سالروز ولادت حکیم فرزانه و والامقام ابوعلی سینا و روز پزشک، ضمن یادآوری تلاش خستگی ناپذیر پزشکان این مرز و بوم ، نام زنان و مردانی که در گسترش اخلاق ،حکمت و انسانیت کوشیده اند را گرامی می داریم؛ آنانی که با تلاش ،علم و دانش خویش درد و رنج را از جسم و روان بیماران زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح آنها می دمند.

در پیشینیه و سابقه تاریخ و فرهنگ عمومی کشورمان، طبابت از جایگاه رفیع و طبیب از قداست خاصی برخوردار بوده است.

حقیقتا فضای جامعه پزشکی کشور معطر به وجود زنان و مردانی است که افتخار خدمت به مردم در اقصی نقاط میهن عزیزمان را با هیچ موقعیتی برابری نداده اند.

امسال این جلوه های از خود گذشتگی نمود بارزی پیدا کرد و بی تردید تلاش جهادگرانه پزشکان و همه مدافعان سلامت طی چند ماه اخیر در راه مبارزه با ویروس کرونا در تاریخ کشورمان ثبت و ضبط خواهد شد.

شهادت جمعی از همکاران حوزه سلامت در راه مبارزه با ویروس کرونا که بین آنها پزشکان جهادگر نیز حضور داشتند ، نمود بارزی از ایثارگری این خادمان ملت ایران است.

روز پزشک فرصت مغتنمی است تا از همه همکاران خدوم و دلسوز جامعه پزشکی، بویژه پزشکان سخت کوش و خستگی ناپذیر شاغل در شبکه بهداشت و درمان که در دوردست ترین مراکز جامع و پایگاه های سلامت کشور مشغول ارائه خدمت به آحاد ملت هستند یاد کنیم و سلامت و بهروزی را از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان خواستار شویم و بر ارواح مطهر شهدای مدافع سلامت درود بفرستیم .

در پایان ضمن گرامیداشت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، از درگاه حق تعالی پیروی از سیره آن حضرت را مسئلت می نماییم.

دست های شفابخش تان همیشه پر توان و دریای دانش، معرفت و فضلیت شما همواره بیکران باد.

علیرضا رئیسی

معاون بهداشت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس