اظهارات هنیه و مقام مالزیایی در محکومیت اقدام امارات


اظهارات هنیه و مقام مالزیایی در محکومیت اقدام امارات

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس ضمن محکوم کردن توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی گفت آنها فکر نکنند که با این کارها مقاومت فلسطین را نابود می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس ضمن محکوم کردن توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی گفت آنها فکر نکنند که با این کارها مقاومت فلسطین را نابود می کنند.

هنیه گفت: درست است که بعضی از کشورهای عربی پشت پرده با صهیونیستها توافق می کنند ولی باید بدانند که از خواب شکست فلسطین باید بیدار شوند چون با این خیانت ها مقاومت فلسطین قدرتمند تر خواهد شد.

هنیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی تی ار تی ترکیه گفت خیانت به مردم فلسطین توسط مشتی حاکم عرب انجام شده است درحالیکه صدای مردم مسلمان در کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین بلند است.

وی گفت: اولین توهم آنها این است که فکر می کنند ملت های مسلمان در وضعیت شکست قرار دارند و اسرائیل را پیروز می دانند. واقعیت این است که با این اقدامات مردم فلسطین در مقاومت خود راسخ تر خواهند شد.

این مقام ارشد فلسطینی افزود: توهم دوم این است که برخی از حاکمان بر این باورند که مشروعیت سیاسی آنها از طریق حمایت خارجی به جای حمایت مردم خود حاصل می شود و حمایت آمریکا تنها با برقراری روابط با رژیم اسرائیل حاصل می شود.

هنیه خاطرنشان کرد: توهم سوم این است که عده ای معتقدند که اسرائیل به دنبال صلح و همزیستی با مسلمانان منطقه است ولی حقیقت این است که این رژیم بر مبنای خشونت و وحشی گری بنا نهاده شده است.

وی همچنین ضمن تمجید از مواضع کشورهای مسلمان درباره رد عادی سازی با اسرائیل و تعهد به مسئله بیت المقدس ، بر لزوم آشتی بین جناح های فلسطین و تشکیل راهبرد ملی فراگیر علیه رژیم تل آویو تاکید کرد.

ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی ، در اظهاراتی به شدت توافق امارات با صهیونیستها را محکوم کرد و گفت: صهیونیستها به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند و بعضی از این حاکمان به این نقشه دامن می زنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی