دهمین روز از قطع آب در حسکة/ سوریه خواستار مداخله سازمان ملل شد


دهمین روز از قطع آب در حسکة/ سوریه خواستار مداخله سازمان ملل شد

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه خواستار مداخله فوری وی برای توقف اقدام ترکیه در قطع آب شرب نزدیک به یک میلیوم سوری در  استان حسکه شمال شرق این کشور شد.

دهمین روز از قطع آب در حسکة/ سوریه خواستار مداخله سازمان ملل شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، تأکید کرد: اقدام خصمانه ترکیه در قطع آب شرب حسکه، جنایت جنگی و ضد بشری است.

گوترش در پاسخ به این درخواست جعفری متعهد شد، همه تلاش خود را برای رایزنی با ترکیه و حل این مسئله در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

گوترش همچنین تأکید کرد: «پدرسون» فرستاده خود را مأمور کرده است تا از طریق دیدار با نمایندگان آمریکا، روسیه و ترکیه در روز دوشنبه، سوم مردادماه، این مشکل را حل کند.

همچنین سازمان هلال احمر سوریه با صدور بیانیه‌ای در این باره تصریح کرد: شرایط سخت انسانی و قطع آب شرب توسط اشغالگران ترکیه که بیش از یک میلیون شهروند از اهالی استان حسکه را برای ادامه زندگی به سختی انداخته است، اقدامی بر خلاف قوانین بین‎المللی و انسانی است.

این سازمان ایجاد راهی فوق‌العاده و اضطراری برای تأمین آب به صورت فوری برای مردم این استان را خواستار شد.

اتحادیه ملی مهاجران سوریه در سوئد و اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای جنایت قطع آب استان حسکه توسط ترکیه را محکوم کردند.

این اتحادیه مداخله فوری و جدی سازمان ملل و سازمان‎های انسانی و امدادرسانی برای نجات شهروندان و پایان دادن به این اقدامات را که جنایت علیه همه بشریت است، خواستار شد.

«نورشان حسین» نماینده اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق نیز با اشاره به قطع آب شهر حسکه در شرق سوریه توسط ترکیه و گروه‌های وابسته به این کشور، این اقدام را یک بی‌اخلاقی عظیم خواند.

وی تصریح کرد: موضوع آب یک مبحث انسانی و حقوقی است و دولت ترکیه حق قطع آب بر روی مردم را ندارد و باید از طریق مجامع بین‌المللی بر ترکیه فشار آورده شود.

در حالی که قطع آب استان حسکه سوریه با سکوت کشورهای عربی و جوامع بین‎المللی روبه‌رو شده است، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و بعد از انتشار «#العطش یخنق الحسکة» (تشنگی حسکه را خفه می‌کند)، با انتشار عکس‌هایی از مردم حسکه این جنایت را محکوم کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403