وحشت از انفجار انبار نیترات‎؛ این بار در پایتخت سنگال


وجود 2700 تن نیترات آمونیوم در بندر داکار‏، موجب نگرانی شدید شهروندان از بروز حادثه ای شبیه به انفجار بیروت شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه فرانس ۲۴، مقدار نیترات آمونیومی که قرار است به صورت موقت در بندری در داکار انبار شود، موجب نگرانی شدید از بروز حادثه‌ای شبیه به انفجار بیروت شده است؛ چرا که حدود دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیومی که قرار است در بندری در داکار انبار شود، با آنچه منشأ انفجار سه هفته پیش در بندر بیروت بود، برابری می‌کند.
خبرنگار فرانس ۲۴ گفت: نگرانی‌ها در پایتخت سنگال هر روز بیشتر می‌شود. مدیریت بندر مستقل داکار در بیانیه‌ای اعلام کرد‎؛ نیترات آمونیوم در حال انتقال به داکار است، اما جزییات بیشتری درباره زمان و نحوه انتقال آن اعلام نکرد. قرار است این نیترات آمونیوم به مالی ارسال شود که مرز‌های آن با سنگال تا روز جمعه بسته خواهد بود. همچنین قرار است این نیترات آمونیوم به صورت موقت در ۳۰ کیلومتری داکار انبار شود البته وزارت محیط زیست سنگال هنوز موافقت خود را در این زمینه اعلام نکرده است.
شهروندان در داکار می گویند: این یک فاجعه است، زیرا ممکن است فاجعه‌ای به مراتب ناگوارتر از لبنان در سنگال اتفاق بیفتد. مسئله مرگ و زندگی در میان است. چنین چیزی طبیعی نیست. باید مراقب سلامت مردم باشیم.
خبرنگار فرانس ۲۴ همچنین در پایان گفت: مدیریت بندر داکار اطمینان داد اوضاع بندر تحت کنترل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا