الکاظمی: گروه‌های قانون‌گریز تهدیدی برای ساکنان بصره و تمامی عراقی‌ها هستند


الکاظمی: گروه‌های قانون‌گریز تهدیدی برای ساکنان بصره و تمامی عراقی‌ها هستند

شفقنا- مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تصریح کرد: حضور ما در بصره برای یک مساله اضطراری است، بصره برای ما اهمیت دارد و نمی‌پذیریم که شکست‌هایی در حفظ امنیت آن صورت بگیرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از بغداد الیوم، الکاظمی در نشست خود با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات بصره در پی ناآرامی‌های اخیر […]

الکاظمی: گروه‌های قانون‌گریز تهدیدی برای ساکنان بصره و تمامی عراقی‌ها هستندالکاظمی: گروه‌های قانون‌گریز تهدیدی برای ساکنان بصره و تمامی عراقی‌ها هستند

شفقنا- مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تصریح کرد: حضور ما در بصره برای یک مساله اضطراری است، بصره برای ما اهمیت دارد و نمی‌پذیریم که شکست‌هایی در حفظ امنیت آن صورت بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از بغداد الیوم، الکاظمی در نشست خود با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات بصره در پی ناآرامی‌های اخیر در این استان تصریح کرد: گروه‌های قانون گریز، از مدت‌ها قبل تلاش می‌کنند رعب و وحشت را در دل ساکنان بصره ایجاد کنند و این گروه‌ها عامل تهدیدی برای ساکنان بصره و برای تمامی عراقی‌ها هستند.

وی خطاب به مسئولان امنیتی بصره گفت: بایدبا تمام امکانات، تلاش خود را برای تامین امنیت ساکنان بصره انجام دهید، جنایت‌کارانی وجود دارند که دست به ترورها می‌زنند، ما هیچ اقدامی را ندیده‌ایم که با خطر این جنایت برابری کند.

الکاظمی عنوان داشت: سلاح‌های بی ضابطه و مشکلات عشایر قابل قبول نیست، باید اقدامی پیش‌دستانه صورت بگیرد، نمی‌توان در مقابل نقض و زیر پا گذاشتن قانون و جنایت به صورت گذرا عبور کرد.

الکاظمی تصریح کرد: ما باید اعتماد شهروندان نسبت به دستگاه‌های امنیتی را مجدداً جلب کنیم، من مستقیما از سفرم به بصره آمدم و در کنار من وزیران امنتیتی و روسای دستگاه‌های امنیتی برای حمایت از نیروهای امنیتی و بالا بردن روحیه و تلاش جهت برقراری امنیت در این استان آمده‌اند.

وی ادامه داد: شکست‌هایی که رخ داده است، باید جبران شود. ترورهای اخیر نقضی است که نمی‌توان در قبال آن کوتاهی کرد. جایی برای افراد ترسو در داخل دستگاه‌های امنیتی وجود ندارد و ترس در درون کسی که به خاطر عراق کار می‌کند، جایی ندارد. کسی که اشتباه می‌کند و شکست می‌خورد، در جایگاه خود نمی‌ماند و بر اساس قوانین، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

الکاظمی تصریح کرد: من هیچ فرماندهی که در فعالیتش شکست بخورد، نمی‌پذیرم و آنچه که در بصره رخ داد، باید یک درس و عبرت باشد. من از شما اقدامی جدی را انتظار دارم و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، جنایت‌کاران را شناسایی کنید. ما به هیچ وجه، مداخله‌های سیاسی در اقدامات امنیتی را نمی‌پذیریم.

در پی بروز ناآرامی در جنوبی ترین استان عراق، نخست وزیر این کشور که ساعاتی پیش از آمریکا برگشته بود، راهی این استان شد.

خبر را در بغداد الیوم می‌توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم