تصویب طرح حمایت از اداره پست در مجلس نمایندگان آمریکا


تصویب طرح حمایت از اداره پست در مجلس نمایندگان آمریکا

در پی مخالفت کاخ سفید، مجلس نمایندگان آمریکا طرح فوری تامین بودجه 25 میلیارد دلاری برای اداره پست این کشور را تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی‏ گزارش داد، این اقدام به منظور تقویت اداره پست آمریکا صورت گرفته است تا توانایی این نهاد برای رسیدگی به میلیون‌ها رای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که از طریق پست ارسال می‌شود، تضمین شود. اما کاخ سفید مخالف این طرح است و اعلام کرده است رئیس جمهور ترامپ، آن را وتو می‌کند.
بر اساس این گزارش‏‏، جامعه آمریکا در بحث بر سر اداره پست این کشور به شکل فزاینده‌ای دوقطبی شده است.
حامیان حمایت از اداره پست در نقاطی، چون تگزاس، پنسیلوانیا، نیویورک و واشنگتن دی سی به خیابان‌ها آمدند.
این معترضان شعارهای از جمله «از خدمات پستی آمریکا حمایت کنید» و «بودجه ادراه پست را تامین کنید» سر دادند.
این افراد نگران کند بودن فعلی روند انتقال محموله‌های پستی و تاثیری هستند این وضعیت بر رای گیری از طریق پست در انتخابات پیش رو در آمریکا می‌گذارد. اینکه آیا آراء -به خصوص در میانه این همه گیری- به موقع می‌رسند و شمارش می‌شوند؟
در این گزارش آمده است که دموکرات‌ها و برخی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا اکنون طرح جدیدی را تصویب کرده اند که تخصیص ۲۵ میلیارد دلار به اداره پست و بازگشت روند کار این اداره به حالت عادی را الزامی می‌کند.
"دِبی دینگِل"، نماینده میشیگان در کنگره آمریکا گفت: اقدامات رئیس اداره پست در هفته‌های اخیر، اقدامی خرابکارانه است که با هدف دستکاری کردن خدمات پستی صورت گرفته است. این اقدام با هر هدف صورت گرفته باشد، هر روز آمریکایی‌ها لطمه می‌زند. در میشیگان به ما گفته شده که ظرف شش ماه ۱۰ دستگاه دسته بندی مرسولات پستی حذف و نابود شده است.
"جیم مک گاوِرن"، نماینده ماساچوست نیز گفت: این اتفاقی است که واقعا اکنون جریان دارد و ما باید برای متوقف کردن آن کاری بکنیم و واقعیت این است که این اتفاق در میانه همه گیری و درست قبل از انتخابات اتفاق افتاده است. من باور نمی‌کنم که آنچه رخ داده، تصادفی است. این کار عمدی و تکان دهنده است.
حالا این طرح به سنای تحت کنترل جمهوریخواهان می‌رود. این نگرانی وجود دارد که این طرح نمی‌تواند موافقت سنا را کسب کند و تصویب شود. ترامپ هم گفته است که آن را وتو می‌کند.
دونالد ترامپ روز شنبه توئیت کرد که نمایندگان اداره پست بار‌ها تکرار کرده اند که نیازی به پول ندارند و تغییری اعمال نخواهند کرد.
شبکه تلویزیونی بی بی سی در ادامه افزود، این توئیت ترامپ با دیدگاه بسیاری از مسئولان اداره پست و مقامات اتحادیه‌های کارگری اداره پست آمریکا مغایرت دارد. آن‌ها هشدار داده اند که رئیس جمهور و رئیس اداره پست سرگرم محدود ساختن توانایی‌های این نهاد هستند. این امر نشان می‌دهد انتخابات پیش رو در آمریکا تا چه اندازه در معرض خطر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر