چگونگی ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی


چگونگی ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی

برای ثبت سند ملکی حتما با حضور در دفاتر اسناد رسمی و ثبت سند رسمی و دریافت کد رهگیری اقدام کنید تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری شود.

چگونگی ثبت سند در دفاتر اسناد رسمیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حدود ۲۵ درصد از پرونده‌ها در محاکم قضایی به کلاهبرداری‌های ملکی اختصاص دارد که پیگیری این پرونده‌ها زمان بر است و رسیدن به نتیجه نهایی، گاهی سه الی چهار سال طول می‌کشد.
دانستنی‌های حقوقی امروز را به نحوه ثبت سند در دفاتراسناد رسمی و مدارک مورد نیاز برای ثبت اختصاص داده ایم.
آنطور که کارشناسان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گویند؛ ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نقش موثری در کاهش پرونده‌های کلاهبرداری ملکی دارد، اگر می‌خواهید در معرض کلاهبرداری ملکی قرار نگیرید حتما سند ملی خود را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنید.
وقتی سندی در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود، کد رهگیری به متقاضی داده می‌شود و بعد از آن هم وضعیت سند روشن است و با استعلام ساده، می‌توانیم ببینیم ملک مورد معامله، قبل از واگذاری به ما به دیگری فروخته شده است یا خیر؟
برای ثبت رسمی سند، حضور در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و متقاضی حتما باید مدارک مورد نیاز را برای ثبت به همراه داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت سند ملک در دفاتر اسناد رسمی:
۱- اصل شناسنامه، کارت ملی
۲- اصل سند مالکیت و صورت مجلس تفکیکی
۳- اصل بنچاق
۴- گواهی پایان کار
۵- پاسخ استعلام ثبت
۶- گواهی مالیاتی
۷-قبوض آب، برق و گاز
۸-مفاصا حساب عوارض شهرداری
۹- مفاصا حساب عوارض کسب (برای املاک تجاری)
۱۰- مفصا حساب بیمه و تامین اجتماعی (برای املاک تجاری)
۱۱-پاسخ اتحادیه (برای املاک تجاری).

برای دریافت اطلاعات لحظه‌ای درباره نحوه تنظیم دادخواست یا هر سوال حقوقی، سایت اطلاع رسانی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به نشانی https://moshaver129.eadl.ir/ در دسترس کاربران قرار دارد.
کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی قوه قضاییه در طول شبانه روز با شماره‌های تماس ۱۲۹ برای تهرانی‌ها و ۰۲۱۴۱۸۰۱ برای شهرستانی‌ها پاسخگوی سوال‌های مردم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟