دنیازدگی نقشه شیطان برای غفلت شیعیان از امام زمان(عج)‌ است


 دنیازدگی نقشه شیطان برای غفلت شیعیان از امام زمان(عج)‌ است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: امروز شیطان برای اینکه شیعیان را نسبت به امام زمان(عج) غافل کند آنها را دچار دنیازدگی کرده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه شنبه اول شهریور به مناسبت سوگواری دهه اول محرم در حرم امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: در روایات زیادی آمده است که مومنان پیش از ظهور دچار حیرت و سرگردانی خواهند شد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد: وجود مقدس حضرت مهدی(عج) پس از یک غیبت طولانی و دوران حیرت و سردرگمی ظهور خواهد کرد، در این دوران غیر از مخلصان افراد فراوانی دچار لغزش و اشتباه خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش از ظهور ابلیس سخت‌ترین و پیچیده‌ترین حملات را بر علیه مومنان خواهد داشت،‌ اظهار کرد: به همان میزان که آگاهی و تجربه انسان در طول تاریخ افزایش می‌یابد به همان مقدار هم بر نقشه و ترفندهای شیطان نیز افزوده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه همه هدف شیطان گمراهی انسان است، ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) خطاب به امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند یا علی همان‌قدر که تو راه‌های هدایت را می‌دانی به همان اندازه ابلیس بر راه‌های گمراه ساختن مؤمنان آگاهی دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باورهای اعتقادی و اخلاقی مردم همواره مورد هجمه و حمله ابلیس قرار دارد، عنوان کرد: ابلیس چون نمی‌تواند باور و اعتقادات انبیاء و اولیاء الهی را مورد حمله و هجمه قرار دهد به یاران ایشان حمله می‌کند که در کار انبیاء و اولیاء خلل وارد کند.

وی افزود: امروز شیطان برای اینکه شیعیان را نسبت به امام زمان(عج) غافل کند آنها را دچار دنیازدگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه پیوند و محبت بین خانواده، اقوام و همسایگان نزد خداوند بسیار محبوب است، اظهار کرد: از بین بردن این پیوند و محبت نقشه شیطان است که با ایجاد کینه و فساد بین افراد سعی دارد آنها را دچار تفرقه و دشمنی کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دست خداوند با جماعت است، عنوان کرد: پیوند و محبت بین افراد جامعه سبب می‌شود که آنها دچار لغزش و سقوط نشوند، امروز مردم غرب در دنیای مدرن اما بدون دین دچار تنهایی کشنده‌ای شدند که منجر به خودکشی، سرقت و قتل و غارت می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ صهیونیست‌ها در تلاش هستند با ایجاد فساد در فضای مجازی بچه‌های غیر یهود را از خانواده و محبت آنها دور کرده به خیابان‌ها بکشانند که آنها نصیب شیطان شوند. بنابراین مراقب پیوندهای خانوادگی خود باشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس