11 پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام تعلیق و ابطال شد


11 پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام تعلیق و ابطال شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی 11 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

وی افزود: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت( ابتدای سال جاری تا کنون) ۱۰ واحد تولیدی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شدند.

همتی تاکید کرد: این پروانه ها برای صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و بسته بندی سلولزی صادر و در این مدت ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید شده است.

وی با بیان اینکه شرایط صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نسبت به گذشته تسهیل شده اما نظارت و بازرسی ها تشدید یافته است، اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل به همراه نیروهای بخش خصوصی طرف قرارداد به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند و رعایت استانداردها را پیگیری می کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به عملکرد این اداره کل در سایر بخش های مختلف در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۹۰ فقره بازرسی و ۱۲۴ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

۱۲۶ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است