اصلاح جامعه در گرو انجام معروفات و دوری از منکرات است


اصلاح جامعه در گرو انجام معروفات و دوری از منکرات است

اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار اصلاح جامعه را در گرو انجام معروفات و دوری از منکرات دانست و گفت: قرآن قانون جهانی است و بهترین دستورالعمل‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح دوشنبه در چهارمین روز از ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: قرآن منبع بیان معروفات و منکرات و باید‌ها و نباید‌ها است.

وی اصلاح جامعه را در گرو انجام معروفات و دوری از منکرات دانست و با اشاره به اینکه هیچ راه دیگری وجود ندارد، افزود: قرآن قانون جهانی است و بهترین دستورالعمل‌ها را دارد.

امام جمعه موقت کاشان عدالت در گفتار و عمل، همراهی و تبعیت از ائمه اطهار و صالحان، مجازات مجرمین مخل امنیت جامعه، عفو و گذشت در موضوعات حقوق شخصی، قرض دادن و پس دادن قرض، نسیه دادن، ضمانت دریافت وام، برخورد مسالمت آمیز با جاهل، مشورت، قدردانی همه جانبه از خدمات دیگران و آسان گرفتن امور بر دیگران را از جمله معروفات اجتماعی اعلام کرد.

وی مسابقه در رسیدن به مادیات را یکی از چالش‌های امروز جامعه دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید تلاش کنید در کار‌های خیر و کمک به نیازمندان و محرومین جامعه، با یکدیگر رقابت کنید.

حجت الاسلام اسلامی تبار مجازات مجرمین مخل امنیت جامعه را از معروفات اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه قصاص مجرمین سبب امنیت جامعه می‌شود، تصریح کرد: عفو و گذشت در موضوعات حقوق شخصی یکی از ویژگی‌های اخلاقی است که قرآن به صراحت به آن تأکید کرده است.

وی قرض دادن را از جمله سنت‌ها و معروفات اعلام کرد و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با قرض دادن برطرف می‌شود و برای حفظ شأن افراد قرض دادن بهتر از صدقه دادن است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه همانگونه که یکی از معروفات الهی قرض دادن است، یکی از معروفات الهی نیز پس دادن قرض است، افزود: متأسفانه در پس دادن قرض سهل انگاری می‌کنیم و عملکرد خوبی نداریم، به همین دلیل سنت نسیه دادن در جامعه کمرنگ شده است.

به گفته وی نسیه دادن و یا ضمانت دیگران برای دریافت وام یکی از معروفات است، اما به دلیل عدم توجه به تعهدات از سوی وام گیرنده، ضمانت افراد در جامعه کمرنگ شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار عمل به معروفات را سبب اصلاح جامعه دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای اصلاح شده باشیم باید نسبت به معروفات در جامعه اهتمام ویژه داشته باشیم./۱۳۰۷/پ210/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت