بازارچه پارک لاله


بازارچه پارک لاله یکی از اولین نمونه های بازارچه خوداشتغالی در تهران و موفق ترین آنهاست. روی سردرد بازارچه نوشته شده: بازارچه خود اشتغالی پارک لاله و گذر فرهنگ و هنر. بعد از گشت و گذار در پارک لاله یا موزه هنرهای معاصر، بد نیست به بازارچه پارک لاله که یکم بالاتر از موزه هنرهای […]

بازارچه پارک لاله یکی از اولین نمونه های بازارچه خوداشتغالی در تهران و موفق ترین آنهاست. روی سردرد بازارچه نوشته شده: بازارچه خود اشتغالی پارک لاله و گذر فرهنگ و هنر. بعد از گشت و گذار در پارک لاله یا موزه هنرهای معاصر، بد نیست به بازارچه پارک لاله که یکم بالاتر از موزه هنرهای معاصر می باشد نیز سری بزنید.

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله ، در ضلع غربی این پارک و بالاتر از موزه هنرهای معاصر قرار دارد و مکانی پراز کسب و کارهای کوچک و متنوع و محصولات و خوراکی های مختلف است.در حقیقت در ابتدا، فضای بازارچه قرار بوده محلی برای برگزاری جلسات و کلاس‌های فرهنگی-هنری باشد و همین موضوع (به علاوه نزدیکی به موزه هنر معاصر و دانشگاه تهران) محیط آن را فرهیخته‌تر از نمونه‌های مشابه کرده ‌است. حالا علاوه بر غرفه‌داران مختلف، هنرمندان از هر صنف و گروهی دور هم جمع شده‌ و هرکدام یک چشمه از هنرشان رها کرده‌اند در جریان زنده‌ای از محلی برای تجمع در شهر که روز به روز پررونق‌تر می‌شود.

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله

وارد بازارچه که می‌شوی،‌ غرفه‌های متنوعی بدون هیچ تشریفات خاصی در گوشه‌گوشه‌ی بازارچه جا گرفته‌اند. هر‌کسی هنر دست خود را به معرض نمایش و فروش گذاشته یا محصولات دیگران را می‌فروشد. جلو‌تر که می‌روی، سر‌و‌کله‌ی غذاخوری‌های نقلی هم پیدا می‌شود و بوی خوش آن‌ها مشام را پر می‌کند. در این بازار‌چه چیزی که بیشتر از همه به دل می‌نشیند، حس صفا و صمیمیت و خودمانی بودن است.

علاوه براین، بازارچه پارک لاله بسیار کار راه‌انداز است. اگر کارهایی مثل خیاطی، تمیزکردن ظروف، تعمیر لوازم منزل یا خرید لوازم چوبی پیش آمد یک راست بروید آنجا. حتی اگر برای هدیه تولد یا منزل جدید دوستان‌تان ایده کم آوردید یک چرخ‌زدن در بازارچه کلی راه‌حل پیش پای‌تان می‌گذارد.
مانتو و لباس و کفش را هم می‌توانید از بازارچه بخرید. در سوراخ سمبه‌های بازارچه چیزهایی پیدا می‌شود که شاید در نقاط دیگر تهران با این قیمت مناسب نتوان پیدا کرد. تجمع و تنوع مغازه‌های جالبی مثل غرفه‌ سنگ‌های تزئینی، صنایع دستی، سفال‌فروشی، تابلو نقاشی، گل‌فروشی، حصیر و لوازم چوبی با رنگ‌ها و طرح‌های دیدنی شما را چند ساعت درگیر خرید می‌کند.

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله
این بازارچه، محلی عالی برای شکم‌گردی با قیمت مناسب است. دانشجویان برای غذا خوردن زیاد سخت نمی‌گیرند و به دنبال غذا‌های خودمانی با قیمت مناسب‌اند. در بازار‌چه پارک لاله می‌توانید غذاهای خانگی و مامان‌پز، نظیر آش، کوکو، املت، سوسیس تخم مرغ، سمبوسه و فلافل پیدا کنید. تازه یک غرفه‌ی غذا‌های محلی گیلان هم هست که میرزا‌قاسمی و واویشکا برایتان درست می‌کند. کافه‌ی کوچکی هم در میان اغذیه‌فروشی‌ها وجود دارد که می‌توانید چای و قهوه و نسکافه از آن سفارش دهید. فضای صمیمی و چیدمان بی‌آلایش میز و صندلی‌ها باعث می‌شود تا در کنار دوستان‌تان حس آرامش و رهایی داشته باشید. فروشندگان هم بسیار خودمانی و خوش‌برخورد‌ند و حال خوب‌شان را به شما هم منتقل می‌کنند. این‌ها همه در حالی است که در پایان،‌ با صورت‌ حساب‌های شوکه کننده که معمول این روز‌هاست مواجه نخواهید شد. به شما توصیه می‌کنیم حتماً ‌سری به «دایی» بزنید و املت‌های ترکیبی آن را امتحان کنید.

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله

نحوه دسترسی به بازارچه پارک لاله

برای رسیدن به پارک لاله می توانید در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آن جا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی به پارک لاله برسید که مسیر نسبتا کوتاهی دارد.
ساعت کار بازارچه: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب و جمعه ها از ۴ عصر تا ۱۰ شب

بازارچه پارک لاله

بازارچه پارک لاله
بازارچه پارک لالهبازارچه پارک لاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار