نوسازی 80 درصد ناوگان فرسوده از محل تولید داخل


نوسازی 80 درصد ناوگان فرسوده از محل تولید داخل

خبرگزاری آریا- نوسازی 80 درصد خودرو‌های فرسوده بوسیله تولید داخل و تنها 20 درصد از محل واردات انجام خواهد شد.

نوسازی 80 درصد ناوگان فرسوده از محل تولید داخل
خبرگزاری آریا- مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نوسازی ناوگان : نوسازی 80 درصد خودرو‌های فرسوده بوسیله تولید داخل و تنها 20 درصد از محل واردات انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای صدرا بمانا در ارتباط با رسانه ملی افزود: این میزان واردات در کنار تولید در نظر گرفته شده تا بتواند مشکلات سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور را برطرف کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای چهار طرح نوسازی برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرسوده در کشور گفت: طرح نخست، مربوط به ریاست جمهوری است که طرح کلید به کلید مشهور است.
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در قالب این طرح 176 هزار و 550 دستگاه ناوگان فرسوده اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس نوسازی می‌شود.
وی اضافه کرد: منابع اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و بعد هم از محل صرفه جویی سوخت منابع مزبور به صندوق توسعه ملی بازگشته داده می‌شود.
بمانا گفت: بطورکلی در این طرح 50 درصد یارانه بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود در ضمن 30 درصد قیمت خودور تسهیلات 18 درصد و 20 درصد هم آورده متقاضی است.
وی ادامه داد: هم اکنون در این طرح 500 دستگاه کامیون تحویل داده شده و همینطور 105 دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است.
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: طرح ریاست جمهوری هم ناوگان درون شهری و هم ناوگان برون شهری را شامل می‌شود.
وی افزود: فقط در این طرح 120 هزار دستگاه کامیون برون شهری نوسازی خواهد شد.
بمانا گفت: منابع طرح کلید به کلید از محل منابع صرفه جویی سوخت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال مدیریت شدن است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مجری در حال انجام وظیفه است.
وی افزود: طرح دوم مربوط به نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای 35سال است.
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: منابع این طرح هم از محل صرفه جویی سوخت تامین می‌شود.
وی افزود: در این دو طرح منابعی از بودجه عمومی دولت تخصیص داده نمی‌شود بلکه از محل صرفه جویی سوخت موضوع ماده 12 قانون رفع موانع تولید است.
بمانا ادامه داد: پنج هزار دستگاه کامیون تاکنون در قالب این طرح به متقاضیان تحویل و قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون دیگر بسته شده است.
وی گفت: بطور کلی در این طرح هم 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نوسازی ناوگان افزود: در این طرح تریلر‌های یخچالی هم نوسازی می‌شوند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح سوم از منابع داخلی خود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است البته نوسازی در این طرح بسیار محدود است، چون منابع داخلی سازمان، قابل توجه نیست.
بمانا تصریح کرد: دیروز با یکی از شرکت‌های تولید کننده نوسازی خودرو‌های فرسوده به تعداد 1000 دستگاه قرارداد منعقد شد.
وی افزود: این طرح گذاشته شده، برای کامیون‌های فرسوده با سن بالای 55 سال که 880 دستگاه است.
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: در این طرح 60 درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی افزود: طرح چهارم مربوط به بند سه ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، بمانا یادآورشد: به موجب این طرح کامیون‌های زیر سه سال ساخت در کنار تولید داخل برای توازن قیمت و جبران کمبود‌های تولید داخل اجازه واردات دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟