شرایط فعلی تورم و کرونا عامل گرانی های بازار شده است


شرایط فعلی تورم و کرونا عامل گرانی های بازار شده است

رییس اتاق اصناف یزد گفت: اصناف بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار دارند و چون مردم بازاریان را در این بین بیشتر می‌بینند فکر می کنند همه چیز به بازاریان بر می گردد این در حالی است که در اصل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قیمت مصرف‌کننده و قیمت کارخانه را اعلام می‌کند.

علیرضا حسنی رییس اتاق اصناف یزد در گفت و گو با خبرنگار موج یزد گفت: مشکل اصلی کسبه و بازاریان تورم است و همین موضوع باعث شده مردم فکر کنند کسبه گرانفروشی می کنند در حالی که سونامی گرانی از بازاری به بازار دیگر سرازیر می شود.

وی بیان کرد: اصناف بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار دارند و چون مردم بازاریان را در این بین بیشتر می‌بینند فکر می کنند همه چیز به بازاریان بر می گردد این در حالی است که در اصل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قیمت مصرف‌کننده و قیمت کارخانه را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به بازخوردهای مردمی در خصوص گرانی ها گفت: مردم علت گرانی های اخیر را جویا می شوند و باید بگوییم ما بازار را مرتب رصد می‌کنیم و بازرسی داریم مردم باید بدانند که بازاریان به گرانی دامن نزده‌اند، بلکه آنها طبق درصد قانونی، افزایش قیمت می‌دهند.

حسنی معتقد است: باید به مردم بگوییم که بازاری‌ها به ویژه یزدی‌های متعصب، دین‌دار و کاسب‌کار گرانفروشی و بی‌رحمی نمی‌کنند بلکه سونامی و بی‌رحمی تورمی موجب گرانفروشی شده است.

حسنی در ادامه به دغدغۀ مالیات و بیمه بازاریان اشاره کرد و اظهار داشت: از دردهای همیشگی اتاق اصناف مالیات و بیمه کسبه بوده است و در دوران کرونا نیز تلاش‌های بسیاری شده که حتی‌الامکان برخی صنف‌ها در دوران کرونا از مالیات معاف شوند. به طور کل، مهمترین خواسته و دغدغۀ اتاق اصناف پیش از شرایط کرونا، عادلانه شدن مالیات برای قشر کاسب است.

وی افزود: تسهیلاتی از طرف دولت و مرکز نیکوکاری اصناف استان یزد به واحدهای متضرر از کرونا ارائه شده است از جمله اقداماتی که اتاق اصناف یزد انجام داد این بود که طی عقد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران، برای ارائه وام‌های تسهیلاتی به واحدهای صنفی متضرر اقدام شد همچنین در کنار تهیه بسته‌های معیشتی، ۱۰ هزار پرس غذا بین واحدهای صنفی متضرر در روز عید غدیر توزیع شد.

رییس اتاق اصناف یزد بیان کرد: کرونا باعث بیکاری عده ای از کسبه شد و لازم است مسئولان به وعده های خود عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال