صادرات مستمر میوه و تره‌بار از هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس


صادرات مستمر میوه و تره‌بار از هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بنادر شرق استان هرمزگان باعث شده تا با در دست گرفتن بخش عظیمی از بازارهای حوزه خلیج‌فارس شاهد رونق صادرات کالاهای یخچالی و به طبع آن ارزآوری و ایجاد ارزش‌افزوده مطلوبی باشیم.

حمیدرضا محمدحسینی، صبح امروز (۴ شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ایجاد پایانه‌های سرتینگ محصولات کشاورزی را می‌توان عامل مهمی در جهت توسعه تعاملات با بازارهای هدف قلمداد کرد، افزود: ایجاد مشوق‌های از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین کاهش فرایندهای اداری می‌تواند ضمن تسریع در ارسال کالاها در جهت تعمیم و شناسایی بازارهای هدف فرصت‌های جدیدی را فراروی تجار و بازرگانان قرار دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در بنادر شرق استان هرمزگان، اظهار کرد: در حوزه‌های لجستیکی با الحاق ۳ پست اسکله جدید و اصلاح ساختاری انبارهای دپو کالا ظرفیت بندر باهنر افزایش مطلوبی یافته است.

وی اضافه کرد: تحقق عواملی نظیر اجرای سیستم مدیریت ترافیک دریایی (vts) که کاهش زمان انتظار کشتی‌ها از ۶ ساعت به ۲ ساعت را در برداشت و همچنین تأمین نیروی انسانی ماهر در این حوزه توانسته‌ایم رتبه نخست از حیث صادرات کالاهای یخچالی را در بین بنادر کشور کسب کنیم.

محمد حسینی با بیان اینکه با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم‌اکنون ۹۰ درصد میوه و تره‌بار توسط شناورهای فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینرهای یخچالی صادر می‌شود، تصریح کرد: این اقدام، چالش‌هایی که سال‌های گذشته در ارتباط با صادرات میوه و تره‌بار با ماندگاری کم داشتیم و سلامت محصولات را از بعد بهداشتی تهدید می‌کرد، مرتفع کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی