ترسناک‌ترین سرهنگ تهران + تصاویر


ترسناک‌ترین سرهنگ تهران + تصاویر

سرهنگ بختک وقتی خبر شرارت‌های اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی‌اش را دریافت می‌کرد به تنهایی سوار بر خودرو در محل حاضر میشد

سرهنگ یوسف رضا بختکی زاده معروف به سرهنگ بختک رئیس کلانتری منطقه فلاح تهران بود که به علت برخورد قاطعانه و شجاعانه در مقابل ارازل و اوباش منطقه همیشه زبانزد خاص و عام بود.

شاید خیلی از ساکنان تهران در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ بارها نام او را در صفحات حوادث جراید دیده و یا شنیده باشند. کسی که نامش لرزه بر اندام اراذل و اوباش پایتخت میانداخت و حتی تعدادی از آنها نیز برای مدتی مخفیانه کیلومترها دورتر از پایتخت زندگی می‌کردند.

ترسناک‌ترین سرهنگ تهران + تصاویرترسناک‌ترین سرهنگ تهران + تصاویر

بسیاری از اهالی منطقه ۱۷ تهران سال‌ها شاهد فعالیت سرهنگ بختکی در مقام ریاست کلانتری ۱۶۱ ابوذر بودند. برخلاف ظاهر خشن، دل مهربانی داشت و همیشه مدافع حقوق کسانی بود که ناجوانمردانه مورد ظلم قرار گرفته بودند.

وقتی خبر شرارت‌های اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی‌اش را دریافت می‌کرد به تنهایی سوار بر خودرو در محل حاضر می‌شد و با صدای بلند از کسانی که آسایش اهالی محل را به هم ریخته بودند میخواست تا با او روبه‌رو شوند.

تهدید به مرگ

بارها تهدید به مرگ شد اما کسی ترس را در چهره‌اش ندید. میگفت تا زمانی که زنده باشم اجازه نمیدهم کسی در این منطقه شرارت کند.

دوستی تعریف میکرد زمانی که سرهنگ بختکی نشان سرگردی داشتند لاغر اندام با منش لوتی گرایانه بود و سیبیل‌های خودش و رو به بالا تاب میداد و بعد از مدتی به اقتضای شغلش و برای ابهت بیشتر بدنسازی کار کرده و روی ظاهر خود کار کرد.

کمتر علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن داشت اما در برابر اصرارهای خبرنگاران مقاومت نمیکرد. یک بار وقتی یکی از عکاسان خبرگزاری‌ها توسط یکی از افراد شرور منطقه یافت آباد مورد ضرب و شتم قرار گرفت بلافاصله خودش را به آنجا رساند و ضمن پلمب مغازه این جوان شرور، او را وادار کرد خودش را تسلیم پلیس کند.

اتاق کار او ویژگی خاصی داشت. عکس مرحوم تختی روی میز و قمه و شمشیر و قداره هایی که روی میز چیده بود چشم هر مراجعه کننده‌ای را خیره میکرد. میگفت همه این‌ها را از اراذل و اوباش گرفته است تا نشان بدهد هیچ ترسی از آنها ندارد.

ترسناک‌ترین سرهنگ تهران + تصاویر

کمتر لباس نظامی می‌پوشید و اعتقاد داشت لباس پلیس حرمت دارد و نباید در دعوا با اراذل و اوباش آلوده شود. تقدیر نامه‌های مختلف نهادهای دولتی و غیر دولتی و ائمه مساجد منطقه ۱۷ سراسر اتاقش را پر کرده بود و هر بار که از مقابل کلانتری ۱۶۱ ابوذر عبور میکردم پلاکاردهایی که در آن اهالی منطقه از تلاش و جدیت او در مبارزه با اراذل و اوباش تقدیر کرده بودند به چشم میخورد.

وقتی برای مدتی جهت خدمت به منطقه دیگری منتقل شد بسیاری از اهالی منطقه ابوذر (فلاح) با ارسال نامه‌های متعددی به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواستار بازگرداندن او به منطقه شدند و همگی اعتقاد داشتند حضور او یعنی نظم و امنیت منطقه ابوذر که به گزاف نیز نمی‌گفتند.

سرهنگ بختکی که دوران خدمتش در نیروی انتظامی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود سرانجام رخ در نقاب خاک کشید اما هیچگاه خدمات او در راه برقراری امنیت و آسایش اهالی منطقه ۱۷ از یاد اهالی این منطقه شهید پرور تهران پاک نخواهد شد.

سرهنگ یوسف رضا بختکی زاده، رئیس سابق کلانتری ابوذر جمعه شب (۲۳ فروردین ۱۳۹۳) به دلیل بیماری در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت و صبح روز بعد مراسم تشییع پیکر وی با حضور مسئولانی از پلیس تهران بزرگ در ستاد پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد. پس از اتمام این مراسم پیکر این رئیس سابق کلانتری برای خاکسپاری به قطعه ۲۳۰ بهشت زهرا (س) منتقل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟