الکاظمی در نشست امان: موضع ثابت عراق حمایت از مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است


الکاظمی در نشست امان: موضع ثابت عراق حمایت از مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است

نخست وزیر عراق امروز در نشست با سران مصر و اردن گفت دیدگاه عراق مبتنی بر نقاط مشترک و دوری از هرگونه درگیری و نزاع و موضع ثابت کشورش مبنی بر حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، مصطفی الکاظمی در نشست سه جانبه ای که با حضور وی و عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار شد، بر موضع ثابت در خصوص مسائلی که مورد اهتمام مشترک است و تاکید بر حاکمیت و استقلال و ثبات سیاسی کشورهای عربی تاکید کرد.

وی افزود منطقه ما نیاز به جنگ و درگیری های جدید ندارد بلکه نیاز به این دارد که همه ما در یک صف قرار گیریم و برای تحقق امنیت، ثبات، توسعه و زندگی بهتر برای ملتهایمان و برای تحقق صلح فعالیت کنیم.

الکاظمی اظهار داشت عراق به دیدگاه راهبردی پایبند است که از ثبات منطقه و ایجاد فرصت برای آرامش حمایت می کند، عراق به ایجاد روابط متوازن و متعادل با تمام کشورهای همسایه پایبند است و برای حاکمیت ملی و امنیت و ثبات خود اهمیت قائل است.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد ما بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسئله فلسطین و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور خود به پایتختی قدس شریف تاکید می کنیم.

وی همچنین بر تمایل عراق برای گسترش همکاری با مصر و اردن به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...