141 محیط‌بان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند


141 محیط‌بان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند

همدان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 141 تن از محیط بانان به واسطه حفظ محیط زیست به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

سرهنگ جمشید محبت خانی روز سه شنبه در دیدار با استاندار همدان بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست فعال هستند که پنج درصد آنها تاکنون شهید شدند که این آمار قابل مقایسه با شهدای دیگر نهادهای اداری نیست همچنین ۲۷۳ محیط بان به علت اصابت تیر جانباز شدند.

وی با بیان اینکه رییس سازمان حفاظت محیط زیست توجه و حمایت های ویژه ای به محیط بانان دارد افزود: نیمی از کارکنان این سازمان را محیط بانان تشکیل می دهند و آنها پیشانی محیط زیست به شمار می روند چرا که سیاستگذاری های سازمان محیط زیست به دست این افراد انجام می شود.

محبت خانی گفت: محیط بانان با وجود اینکه لباس، اسلحه و دیگر لوازم یک فرد نظامی را دارند و ۹۰ درصد افراد مقابل آنها مسلح هستند اما به این افراد به جای یک فرد نظامی به مثابه یک کارمند توجه می شود.

141 محیط‌بان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند

وی اضافه کرد: محیط زیست باید آب، هوا و خاک را با تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان برای آیندگان حفظ کند و همه مردم را نسبت به پیشگیری اجتماعی بسیج کند.

محبت خانی درباره آخرین وضعیت محیط بان همدانی که حکم اعدام او تایید شده بود گفت : یک نوبت حکم قصاص از سوی دیوان رد و پرونده برای بررسی بیشتر تحویل دستگاه قضایی همدان شد اما مجدد حکم قصاص در همدان صادر شده و منتظر حکم دیوان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟