انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟


در این مطلب شما را با انواع مراکز خرید در استانبول آشنا خواهیم کرد و در نهایت می توانید متناسب با نیازتان و با آگاهی کامل به هر کدام از آن ها که دوست داشتید برای خرید مراجعه کنید. می دانید تفاوت مجتمع های تجاری با AVM چیست؟ یا فروشگاه های زنجیره ای برای خرید بهترند یا پاساژها؟ اوت لت ها چه ویژگی هایی دارند؟

در این مطلب شما را با انواع مراکز خرید در استانبول آشنا خواهیم کرد و در نهایت می‌توانید متناسب با نیازتان و با آگاهی کامل به هر کدام از آن‌ها که دوست داشتید برای خرید مراجعه کنید. می‌دانید تفاوت مجتمع‌های تجاری با AVM چیست؟ یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید بهترند یا پاساژها؟ اوت‌لت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

تورگشت خرید استانبول

مرکز خرید AVM در ترکیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از انواع مراکز خرید در استانبول AVM مخفف عبارت ترکی Alis Veris Merkezi یا مرکز داد و ستد هستند. این مراکز خرید بسیار بزرگ دراستانبول و دیگر شهرهای ترکیه ساخته شده‌اند و در یک مجتمع کوچک خلاصه نمی‌شوند. متراژی که برای ساخت مراکز خرید AVM در نظر گرفته می‌شود نشان‌دهنده مساحت بسیار زیاد آنهاست. این مراکز گاهی در یک طبقه هستند و گاهی بیش از 5 یا 6 طبقه را شامل می‌شوند. گاهی نیز مانند یک شهرک طراحی می‌شوند که پر است از مغازه‌های مختلف و شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌های آن خرید کنید. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده مراکز AVM جدید ساخته‌شده در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه با مراکز تجاری دهه‌های گذشته مانند مرکز خرید جواهر یا مرکز خرید فروم استانبول این است که سرپوشیده نیستند یا بخشی از آنها سرباز و بخشی سرپوشیده است. بنابراین شما امکان قدم زدن در محیط باز یا حتی در صورت تمایل سرپوشیده را خواهید داشت. در این مراکز خرید، وسایل تفریح هم فراهم است. در کنار تفریح و خرید، رستوران هم در AVM ها وجود دارد که تنوع بالایی دارند و هر نوع غذایی که دوست داشتید معمولا یافت می‌شود از غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا انواع فست‌‎فودها.

برندهای معروف پوشاک ترک و غیر ترک در این مراکز خرید فراوانند و شما می‌توانید همه آنها را یک‌جا ببینید. در واقع می‌توان گفت هر چیزی که برای خریدش اراده کنید، در AVM ها پیدا می‌کنید.

برای خرید از AVM ها می‌توانید به اسفانبول بروید. این AVM به تازگی در استانبول ساخته شده و گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده است. اسفانبول علاوه بر اینکه AVM بزرگی دارد امکانات جنبی بسیاری مانند سالن برای برگزاری کنسرت‌های شبانه نیز دارد.

این را بدانید به کل مراکز خرید، AVM می‌گویند که در حال حاضر با ساخته شدن اسفانبول یا اوت‌لت ونیزیا سبک و سیاق آنها تغییر کرده و جذاب‌‌تر شده‌اند. AVM ها می‌توانند اوت‌لت باشند یا مجتمع تجاری غول‌پیکر در چندین طبقه گاهی هم یک مجتمع تفریحی هستند که بخشی از آن مربوط به خرید است.

انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟

اوت لت کجاست؟

مدتی است که در استانبول و دیگر شهرهای بزرگ ترکیه مانند ازمیر، آدانا و... اوت‌لت‌ها راه افتاده‌اند. اوت‌لت‌ها مغازه‌های مربوط به برندهای مطرح هستند که برخی اجناس خود را با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه می‌کنند. یکی از دلایل ارزانی قیمت اجناس در اوت‌لت‌ها نزدیک بودن مراکز فروش محصولات به کارخانه‌های سازنده است. تقریبا از تولید به مصرف محسوب می‌شوند. از دلایل دیگر این است که محصولات برندهای معروف توسط کارخانجات دیگری شبیه به نوع اصل آن تولید می‌شوند.

اوت‌لت‌ها امروزه یکی از بهترین مراکز برای خرید هستند وقتی در آن‌ها پا بگذارید با انواع مدل‌های جذاب که بسیار شیک و تمیز با قیمتی مناسب روبه‌رو شوید، خودتان این موضوع را می‌پذیرید.

اوت لت را بیشتر بشناسید

اوت لت (OUTLET) یعنی حراجی. این مراکز، محصولات کارخانه‌های بزرگ را با قیمتی مناسب برای فروش می‌گذارند. از دیگر ویژگی اوت لت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

این مراکز اجناس خود را در ویترین‌‌ها به نمایش می‌گذارند. در صورتی که از خریدتان در این مراکز ناراضی بودید می‌توانید اجناس خود را برگردانید. اگر جنسی را مدنظر دارید که دیگر تولید نمی‌شود در این مراکز می‌توانید پیدا کنید. در این مراکز اجناس مد روز دیده نمی‌شوند. اجناس آسیب خورده با قیمتی باور نکردنی به فروش می‌رسند. تولیدی‌های بزرگ گاهی برای معرفی اجناس خود، آن‌ها در اوت لت‌ها به فروش می‌رسانند. این اجناس را با قیمتی مناسب می‌توانید تهیه کنید.

مجتمع‌های تجاری بزرگ در استانبول چطورند؟

این مجتمع‌ها همان نوع سنتی مجتمع‌های تجاری هستند که دو سه دهه گذشته بسیار رواج پیدا کردند. در استانبول قبلا الیویم یکی از معروف‌ترین مراکز خرید از نوع مجتمع‌های تجاری به شمار می‌آمد اما امروزه با ساخته شدن مراکز جدیدتر و مدرن‌تر مانند مرکز خرید هوم سیتی در پندیک یا جیواهر رفته رفته گردشگران جذب این مراکز خرید شدند. این مجتمع‌های تجاری نسبتا بزرگ در چندین طبقه هستند و خیلی از امکانات رفاهی در آنها هست. در برخی از آنها سالن سینما وجود دارد و در اکثر آنها رستوران‌های مختلف یا فودکورت خواهید یافت.

از مغازه‌های خیابانی در مناطق معروف ترکیه خرید کنیم؟

حتما نام خیابان استقلال یا جاده استقلال در استانبول به گوش‌تان آشناست. این خیابان و بسیاری دیگر از خیابان‌ها مانند عثمان‌بی یا... از جمله محله‌ها یا خیابان‌های معروف شناخته شده هستند که حالت تجاری دارند و در دو طرف خیابان مغازه‌های مختلف پوشاک، آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و غیره را خواهیدیافت. برای خرید لباس مجلسی و یا خرید از برندهای معروف می‌توانید به آنجا بروید. می‌توان گفت از چندین دهه قبل که مجتمع‌های تجاری رواج نداشتند این محله‌ها به عنوان مرکز خرید برخی محصولات شناخته می‌شدند و تا امروز این سبک را حفظ کرده‌اند. مانند سپهسالار در تهران برای خرید کفش یا خیابان ولیعصر تهران که مغازه‌های متعددی در دو طرف آن است.

انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟

فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای چطورند؟

برندهای معروف در ترکیه مانند فروشگاه ورزشی دکاتلون یا برند شناخته شده ایکیا برای لوازم خانگی برای فروش محصولات‌شان مرکز خرید و فروشگاه بزرگی دارند که فقط محصولات همان برند عرضه می‌شود.

انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟

علاوه بر برندهای معروف، فروشگاه میگروس در ترکیه چیزی شبیه به فروشگاه‌های هایپراستار در ایران است. بسیاری مایحتاج خود را می‌توانید از این فروشگاه‌ها تهیه کنید.

عنوان فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول توضیحات
مرکز خرید اسفانبول آیا تا به حال نام اسفانبول به گوش‌تان خورده؟ اشتباه نکنید؛ منظورمان استانبول نیست، همان اسفانبول را می‌گوییم. شما را با یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های موضوعی اروپا آشنا خواهیم‌ کرد. پارک موضوعی، یا «تِم پارک»، مرکزی تفریحی است که برای رفاه حال بیشتر کاربران طراحی شده و چیزی بین شهربازی و پارک معمولی است.
فروشگاه دکاتلون فروشگاه Decathlon برای خرید وسایل ورزشی و سفر را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر سفرهای کوهنوردی، کمپینگ یا طبیعتگردی را دوست دارید و سالی چند بار به سفر می‌روید، از دکاتلون دست خالی برنمی‌گردید.
راهنمای خرید کیف و کفش کیف و کفش از اساسی‌ترین لوازم جانبی است. به خصوص انتخاب کیف و کفش مناسب و هماهنگ کردن آن با لباس، برای خانم ها اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عاشق کیف و کفش اند و هر جا که می‌روند برای خرید اول به سراغ مغازه های کیف و کفش، می‌روند، این مطلب را از دست ندهید. به شما خواهیم گفت در سفر به استانبول چطور بهترین مغازه‌های کیف و کفش را پیدا کنید.
راهنمای خرید لوازم آرایشی سئوال بسیاری از مسافران در سفر به استانبول این است که از کجا می‌توانیم در استانبول لوازم آراییشی و بهداشتی تهیه کنیم؟ در این مطلب فروشگاه‌هایی را در استانبول به شما معرفی می‌کنیم که اکثر برندهای لوازم آرایشی را عرضه می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید با رفتن به این فروشگاه‌ها همه این برندها را یک جا ببینید.
راهنمای خرید لباس مجلسی و زنانه اگر به استانبول سفر می‌کنید و، از طرفی در آینده‌ای نزدیک مراسم عروسی دارید، خرید لباس مجلسی و لباس عروس از استانبول را از دست ندهید. برای شروع، این کلمه را به خاطر بسپارید: «آبیه». این کلمه به معنی لباس شب و مجلسی است.
خرید عمده در مرتر استانبول لباس‌ها و اجناس ترک بسیار مشهورند؛ چنانچه بسیاری از افراد فقط با قصد خرید و تجارت به استانبول سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای تجارت یا خرید عمده به استانبول سفر می‌کنید، این مطلب را حتما بخوانید.
مرکز خرید کانیون کجاست؟ یکی از جاذبه‌های استانبول مراکز خرید آن هستند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که پاساژگردی عضو جدانشدنی از برنامه سفرتان محسوب می‌شود، آشنایی با مراکز خرید مختلف می‌تواند شما را برای خریدی بهتر راهنمایی کند. اگر سفری به استانبول پیش رو دارید ادامه این مطلب، شما را با مرکز خرید کانیون آشنا می‌کند.
فروشگاه‎های میگروس ترکیه چطورند؟ فروشگاه های میگروس در ترکیه از جمله فروشگاه ای زنجیره‌ای در این کشور هستند. میگروس در سال 1954 در کشور ترکیه شروع به فعالیت کرده است و رفته رفته شعبه‌های خود را افزایش داده تا امروز. از گوشت مرغ تا جان آدمیزاد در فروشگاه‌های میگروس خواهید یافت.
مرکز خرید جواهر (جواهیر) استانبول شما را به تماشای مرکزخریدی دعوت می‌کنیم که معمار برجسته ژاپنی – آمریکایی در سال 2005 آن را طراحی کرد. مینورو یاماساکی از برجسته‌ترین معمارهای دنیا که برج‌های تجاری شهر نیویورک از شاهکارهای اوست، این بار با کمک یاووز ارسلان از معماران کم نظیر ترک مرکز خرید بسیار زیبایی را در استانبول طراحی کرده است.
مرکز خرید فروم استانبول کجاست؟ خرید کردن را دوست دارید؟ دلتان می‌خواهد تمام برندهای محبوب‌تان را یک‌جا ببینید؟ فقط که خرید نیست تازه می‌توانید در یک رستوران یا کافه استراحت کنید و با کسانی که دوستشان دارید یک قهوه ترک نوش جان کنید. تا به حال در زیر اقیانوس قدم زده‌اید؟ امکان تماشای بزرگترین تونل آبی در اروپا را دارید. اما کجا می‌توان همه اینها را یک جا داشت؟ ما به شما خواهیم گفت.
مرکز خرید اولیویوم استانبول کجاست؟ یکی از مراکز خرید قدیمی و پرطرفدار در میان ایرانی‌های، اُلیویوم استانبول است. معمولا ایرانیانی که به استانبول سفر می‌کند حتما سری به اُلیویم می‌زنند. این مرکز خرید محبوب کجاست؟ در الیویم چه خواهیم دید؟
بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟ سر زدن به بازار ادویه شهری مانند استانبول که مردمش برای ادویه در غذا ارزش زیادی قائلند، هم فال است و هم تماشا. در این مطلب با هم مرور می‌کنیم: چه بازاری برای خرید مناسب است و بهترین و شناخته شده‌ترین بازارهای ادویه استانبول کدامند؟ مهمترین کلماتی که در خرید ادویه نیاز دارید تا به زبان ترکی بگویید چه چیزهایی هستند؟ و چطور بی دردسر بازار مورد نظر را پیدا کنیم؟
بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) کجاست؟ مگر می‌شود تا استانبول رفت اما سری به بازار بزرگ آن نزد. بازار بزرگ استانبول (Grand bazar ) یا به قول خود ترک ها کاپالی چارشی، یکی از دیدنی‌های استانبول است که حتما باید در لیست‌ جاذبه‌هایی که قرار است ببینید، بگذارید.
مرکز خرید کاله استانبول را بشناسیم اگر بخواهیم مرکز خرید کاله را خیلی مختصر معرفی کنیم باید بگوییم شیک، آرام و متنوع. مارک‌ها و برندهای متنوع در کاله فراوانند و خرید از این مرکز اوت‌لت به صرفه و اقتصادی است. اما آیا کاله را دوست دارید ببینید؟ بعد از خواند این مطلب تصمیم بگیرید که مرکز خرید کاله را در لیست پاساژگردی‌های تور استانبول خود قرار دهید یا خیر. برای آشنایی با مغازه‌های کاله اوت‌لت سنتر و نحوه دسترسی به این مرکز خرید با ما همراه شوید.
فروشگاه کارفورسا استانبول کارفورسا معروف به فروشگاه‌های کارفور، دهه 60 میلادی در فرانسه شروع به کار کردند. کم‌کم شعبه‌های خود را گسترش دادند تا این که سال 1993 به ترکیه رسیدند.امروز در بیش از 30 کشور شعبه دارند. اما در این فروشگاه‌ها چه چیزهایی برای خرید هست؟ چطور می‌توان به آنها دسترسی داشت؟ آیا به عنوان یک گردشگر می‌توانیم از کارفورسا خرید خوبی داشته باشیم؟


1399/06/05 | کد مطلب: 4257
انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟
انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟ هانیه کاظمی
انواع مرکز خرید در استانبول کدامند؟مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی