2 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مرزی سردشت افتتاح شد


2 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مرزی سردشت افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: 2 واحد اقامتگاه بوم گردی به مناسبت هفته دولت در این شهرستان مرزی در جنوب آذربایجان غربی افتتاح شد.

صلاح محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ واحد بوم‌گردی در روستاهای "شینوه" و "بزیله" سردشت راه‌اندازی شده‌اند که برای ایجاد این واحدها در مجموع هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این ۲ واحد بوم‌گردی در مجموع دارای پنج باب سوئیت است، ادامه داد: با افتتاح این مراکز اقامتی، برای پنج نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: پیش از افتتاح این واحدهای بوم‌گردی در این شهرستان پنج واحد بوم‌گردی وجود داشت که با افتتاح این واحدها، تعداد آنها به هفت باب می‌رسد.

محمدی اظهار داشت: هم اینک تمایل به راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی در سردشت افزایش یافته است و چندین واحد دیگر نیز با دریافت مجوز در حال ساخت و تجهیز هستند.

۱۵ طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در شهرستان سردشت افتتاح و عملیات اجرایی ۳۲ طرح دیگر نیز تا پایان هفته دولت آغازخواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق واقع شده است و یکی از مناطق محروم این استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)