پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین


پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین

سال‌ها است که خودروسازان چینی در تولید خودروهای سطح پایین فعال هستند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند زیرا برای جلب خریدار، محصولات خود را با قیمت پایینی عرضه می‌کنند و دقیقاً به خاطر همین مزیت است که خودروهای ساخت چین طی سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند؛ اما دراین‌بین استثنائاتی هم وجود دارد … The post پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی...

سال‌ها است که خودروسازان چینی در تولید خودروهای سطح پایین فعال هستند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند زیرا برای جلب خریدار، محصولات خود را با قیمت پایینی عرضه می‌کنند و دقیقاً به خاطر همین مزیت است که خودروهای ساخت چین طی سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند؛ اما دراین‌بین استثنائاتی هم وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها محصولات برند لوکس هونگچی است. این برند که متعلق به گروه خودروسازی فاو است، همواره در طول تاریخ خود به ساخت خودروهای لوکس و سطح بالا پرداخته و روی این محصولات برچسب‌های قیمتی گزافی زده که هرگز انتظار دیدن آن‌ها را روی خودرویی چینی نداریم.

پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین

اوایل سال جاری هونگچی از سدان پرچم‌دار جدید خود بنام H9 رونمایی کرد که به رولزرویس چینی شهرت یافته است. حال سرانجام این سدان لوکس چینی رسماً به بازار عرضه شده اما چیزی که در مورد آن عجیب به نظر می‌رسد، بازهم برچسب قیمتی است زیرا بازهٔ قیمتی H9 از ۳۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۴۴,۸۰۰ دلار تا ۵۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۷۸,۱۰۰ دلار اعلام شده است. این قیمت بسیار زیادی برای یک سدان چینی است و آن‌را به قلمرو سدان‌های خوش‌نام آلمانی مثل آئودی A6 وارد می‌کند که قیمت آن در چین از ۴۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین

در طراحی بیرونی H9 از جدیدترین زبان طراحی هونگچی استفاده شده و از جلو واقعاً شبیه رولزرویس به نظر می‌رسد. درهرحال، این جلوپنجرهٔ عمودی به نماد محصولات جدید این برند لوکس چینی تبدیل شده و مشابه آن‌را در شاسی‌بلند الکتریکی E-HS9 هم دیده‌ایم. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های باریکی قرار گرفته که از بالای آن‌ها دی‌لایت‌های LED باریکی دورتادور جلوپنجره جریان یافته است. چراغ‌های عقب H9 نیز شباهت زیادی به ساخته‌های کادیلاک مثل سدان CT5 دارد؛ اما با همهٔ این‌ها، هونگچی H9 به لطف زبان طراحی جدید، در ظاهر خودرویی لوکس و سطح بالا به نظر می‌رسد و سقف شیب‌دار و رینگ‌های آلیاژی بزرگ موجب شده احساس اسپرتی داشته باشد.

پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین

هونگچی برای H9 دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما برای کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۲۸۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم وجود دارد که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده است. H9 با این قوای محرکه ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ماشین به‌عنوان یک سدان لوکس سگمنت E در بازار چین باید با ژرمن‌های باسابقه یعنی مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 به رقابت بپردازد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403