شکست آمریکا در جلسه شورای امنیت با توان بازدارندگی ایران


شکست آمریکا در جلسه شورای امنیت با توان بازدارندگی ایران

امیر سرتیپ حیدری: قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح ایران روشنگری خوبی را از کشور ما نزد سایر کشور‌های جهان ایجاد کرده است.

شکست آمریکا در جلسه شورای امنیت با توان بازدارندگی ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان یک مجموعه محوری با تدابیر فرماندهی کل قوا نامگذاری شد، زیرا محور عملیات این نیرو در زمین است و امروز با عنایت الهی و اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری، نیروی زمینی با آمادگی بالای خود توانمندی این را دارد که با همکاری سایر نیرو‌های مسلح پوزه هر تهدیدکننده‌ای را در کمترین زمان به خاک بمالد.
وی با اشاره به ۲۳ رسته پیچیده در نیروی زمینی ارتش، افزود: پیچیده‌ترین این رسته‌ها نیز بخش متحرک هوایی و هوانیروز است که به یاری خدا در این حوزه نیز قطع وابستگی کامل را داریم تا جایی که نیروی زمینی در چرخه دفاعی روی پای خود ایستاده و گوش به فرامین حضرت آقا دارد.
امیر حیدری توان دفاعی را یک مؤلفه دانست و تصریح کرد: یک وسیله دفاعی نمی‌تواند به تنهایی توان دفاعی را تکمیل کند و باید در برد‌ها و توانمندی دارای تجهیزات مختلف باشد و امروز تأکید ما بر دقیق‌زن کردن، نقطه‌زن کردن، اتوماسیون و هوشمند کردن تجهیزات است که هر یک از این‌ها می‌تواند چرخه و مؤلفه دفاعی را تکمیل کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: امروز قابلیت و توانمندی که در موشک‌های ما وجود دارد و منحصر به فرد نیز هستند، می‌تواند به راحتی توان دفاعی جمهوری اسلامی را تأمین کرده تا جایی که قدرت بازدارندگی ما را فراتر از حد انتظار برده است.
وی با اشاره به شکست اخیر آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی، گفت: شکست آمریکایی‌ها در شورای امنیت عنایت الهی و رهبری پیامبرگونه فرمانده معزز کل قوا بود که راه را برای همه ما مشخص کرده و عقل امروز جامعه بشری رفتار آمریکایی‌ها را برنمی‌تابد و آن‌ها نیز روز به روز تنها و تنهاتر خواهند کرد.
امیر حیدری ادامه داد: قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی روشنگری خوبی را از کشور ما نزد سایر کشور‌های جهان ایجاد کرده تا جایی که همه دیدند آمریکاییان در شورای امنیت تنها ماندند و به جز دومنیکن که با ذره‌بین هم نمی‌توان آن را در نقشه جستجو کرد، کشور دیگری از آن حمایت نکرد و دلیل تنهایی و منزوی شدن این کشور نیز به خاطر روح استکباری، تجاوزگری و تروریستی که دارند آن‌ها را به یک کشور تنها تبدیل کرده است.
امیر حیدری قزوین را یکی از استان‌های خوشنام و نام‌آور در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی این استان نیرویی پرقدرت و با توان نظامی بالا بوده و با تقدیم شهدای خود برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: امروز بر اساس گزارش‌های اعلام شده، قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین از سطح آمادگی بالای رزمی برخوردار بوده و به همین لحاظ در آینده مأموریتی را برای این نیرو در نظر گرفته ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات