نخستین فروشگاه اپل استور شناور بر روی آب در کشور سنگاپور به زودی افتتاح خواهد شد


در دوران شیوع فراگیر ویروس کرونا شبکه خرده فروشی اپل در سراسر جهان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما این وضعیت موجب توقف فعالیت‌های کمپانی در زمینه احداث بناهای منحصربه‌فرد با طراحی خارجی مجلل و البته عجیب و غریب نشده است. در همین راستا جدیدترین مرکز خرده فروشی اپل در ساحل شهر سنگاپور احداث شده و با نام رسمی Apple Marina Bay Sands...

در دوران شیوع فراگیر ویروس کرونا شبکه خرده فروشی اپل در سراسر جهان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما این وضعیت موجب توقف فعالیت‌های کمپانی در زمینه احداث بناهای منحصربه‌فرد با طراحی خارجی مجلل و البته عجیب و غریب نشده است. در همین راستا جدیدترین مرکز خرده فروشی اپل در ساحل شهر سنگاپور احداث شده و با نام رسمی Apple Marina Bay Sands شناخته می‌شود. این مرکز می‌تواند عنوانی جهانی را به خود اختصاص دهد؛ زیرا تنها خرده فروشی شناور اپل در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.

نخستین فروشگاه اپل استور شناور بر روی آب در کشور سنگاپور به زودی افتتاح خواهد شد

این خرده فروشی جدید بخشی از یک هتل و اقامتگاه لوکس با همین نام است و پس از Orchard Road و Apple Jewel Changi Airport سومین اپل استور در سنگاپور محسوب می‌شود. Orchard Road به‌عنوان نخستین اپل استور سنگاپور در سال 2017 افتتاح شد. فروشگاه Apple Jewel Changi Airport نیز در مرکز خرده فروشی مطرح جهان واقع در پایانه ترانزیت سنگاپور مستقر شده است. بلندترین آبشار سرپوشیده جهان نیز در این مرکز قرار دارد. فروشگاه جدید Marina Bay Sands در طول مدت روز همانند یک فضاپیمای عجیب یا احتمالا نوعی سالن تئاتر آینده‌نگرانه به‌نظر می‌رسد. اما شب‌هنگام با روشن شدن آسمان زیبای سنگاپور و کلیه بنا‌های باشکوه، فروشگاه اپل نیز به واقعی کلمه جان می‌گیرد. در این زمان مردم به وضوح متوجه خواهند شد که اپل فروشگاه جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده تا در تاریکی شب به بهترین نحو ممکن قابل رویت باشد.

در حال حاضر پیرامون موقعیت مکانی فروشگاه و ساختار داخلی آن جزئیات دقیقی اعلام نشده است. اکنون می‌دانیم که این فروشگاه پانصد و دوازدهمین خرده فروشی اپل در سراسر جهان به‌شمار رفته و در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود. پیش‌تر اپل با تولید یک تیزر ویدیویی کوتاه به تبلیغ افتتاحیه این فروشگاه پرداخت. بررسی‌های کارشناسان وبسایت MacRumors روی این ویدیو نشان‌دهنده به‌کارگیری یک الگوی گرافیکی سفارشی با تقلید از خطوط نوری نازک است که شب‌هنگام در مدار اطراف فروشگاه پخش می‌شود.

نخستین فروشگاه اپل استور شناور بر روی آب در کشور سنگاپور به زودی افتتاح خواهد شد

در این میان وبسایت 9to5Mac ظاهرا تصاویر بازاریابی و اسلایدهای تبلیغاتی مربوط به فروشگاه جدید را منتشر نموده و از آن تحت‌عنوان “فانوس خلیج” یاد کرده است. بر اساس محتوای یکی از اسلایدها “در طول مدت روز، پنل‌های شیشه‌ای فروشگاه تصاویر مربوط به آسمان منطقه Downtown Core و حرکات مواج آب را نمایش می‌دهند. شب‌هنگام این بنای کره‌ای شکل با رنگ‌هایی چشم‌نواز روشن شده و موجب شکل‌گیری الگوی طراحی مشابه با فانوس‌های سنتی می‌شود. این فانوس‌ها طی جشنواره اواسط پاییز در کشور سنگاپور روشن می‌شوند. سقف گنبدی‌شکل این بنا امکان ورود نور به داخل را فراهم می‌کند. همچنین سازه فروشگاه از منظر پرندگان همانند عنبیه‌ای شیشه‌ای است که به آسمان خیره شده است.”

بر اساس اطلاعات اعلام شده در زمینه بازاریابی، مقررات بهداشتی و ایمنی حاکم بر این فروشگاه در زمینه بیماری کووید 19 مشابه با سایر اپل استورهای مستقر در کشور سنگاپور است. این قوانین شامل مراجعات حضوری محدود، استفاده از ماسک و سایر مواد ضدعفونی کننده خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان