مشق عاشورایی صدها هزار نوجوان در سوگواره احلی من العسل


مشق عاشورایی صدها هزار نوجوان در سوگواره احلی من العسل

امروز در سراسر کشور صد‌ها هزار دانش آموز به یاد نوجوان 13 ساله دشت کربلا در مراسم نمادین سوگواره احلی من العسل حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امروز در سراسر کشور صدها هزار دانش آموز متفاوت از هر سال به یاد نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا از طریق شبکه دانش آموزی شاد و شبکه های تلویزیونی در مراسم نمادین اهلا من العسل حضور یافتند و در سوگ حضرت قاسم بن الحسن (ع) مرثیه سرایی کردند تا ولایت مداری و فرهنگ عاشورایی را در مکتب حسینی مشق کنند.

قم

عبارت اهلا من العسل پاسخ حضرت قاسم بی الحسن(ع) در شب عاشورا به حضرت سیدالشهدا (ع) است که وقتی پرسیدند مرگ در نزد تو چگونه است این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفتند مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است.

شاه چراغ

سوگواره اهلا من العسل به دلیل اوضاع کرونایی به صورت نمادین در سه مکان مقدس حرم حضرت شاه عبدالعظیم در شهرری، حرم شاه چراغ در شیراز و حرم بنیانگذار انقلاب به طور همزمان برگزار شد.

شهرری

مراسم باشکوه عزاداری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی
همه جای ایران عزادار امام حسین (ع) است. با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی دلدادگان اهل بیت (ع) در سرتاسر ایران با سیاهپوش کردن سردر خانه ها و اماکن متبرکه درس های مکتب عاشورایی را بازخوانی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی