تاکید وزیر نفت سوریه بر افزایش حفاظت از خط لوله گاز


تاکید وزیر نفت سوریه بر افزایش حفاظت از خط لوله گاز

وزیر نفت سوریه اعلام کرد هدف تروریست‌ها از منفجر کردن خط لوله گاز در این کشور صدمه زدن به تاسیسات زیربنایی است.

تاکید وزیر نفت سوریه بر افزایش حفاظت از خط لوله گازبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر نفت سوریه اعلام کرد هدف تروریست‌ها از منفجر کردن خط لوله گاز در این کشور صدمه زدن به تاسیسات زیربنایی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد علی غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه در گفتگو با این پایگاه اینترنتی گفت: مدارک و شواهد موجود درخصوص انفجار خط گاز عربی حکایت از آن دارد که این رویداد اقدامی تروریستی بوده و هدف از آن صدمه زدن به اقتصاد سوریه و خصوصاً تاسیسات زیربنایی آن بوده است. وی گفت: این خط لوله در عمق یک و نیم متری تا دو متری منفجر شده است که عادی نیست.
غانم افزود: همه مقامات مربوطه در تلاش هستند تا این مشکل را حل و آثار این اقدام تروریستی را برطرف کنند. طبعا تدابیری برای افزایش نظارت‌ها و حفاظت از این خط لوله اتخاذ خواهد شد.
این خط لوله‏، مسافتی طولانی امتداد دارد و حمص را به منطقه جنوبی متصل می‌کند و دارای چندین بخش است که ایستگاه‌های ناصریه و جندر و تشرین و دیرعلی را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. بزرگترین نیروگاه‌های برق کشور در این چند ایستگاه واقع شده اند و منفجر کردن این خط لوله به همین علت است.
وزیر نفت سوریه با اشاره به حملات مکرر به این خط لوله که بیش از شش بار صورت گرفته است گفت: حملات مکرر در زمان جنگ و نه در یک دوره زمانی خاص و همچنین در چندین مکان به علت حیاتی بودن این خط لوله است. این خط لوله هفت میلیون متر مکعب گاز را جابجا می‌کند و تامین کننده خوراک نیروگاه‌های مذکور است.
تروریست‌ها هر از گاهی زیرساخت‌های سوریه و تأسیسات مهم و حیاتی، به ویژه بخش نفت و گاز سوریه را هدف قرار می‌دهند. اقدامات تروریستی و کنترل اشغالگران آمریکایی بر مناطق نفتی و گازی شمال شرقی سوریه مردم این کشور موجب شده است مردم این کشور از کمبود مواد سوختی در رنج قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...