سقوط رشد اقتصادی کشور‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی


انگلیس با کاهش بیش از بیست درصدی تولید ناخالص ملی در حد فاصل آوریل تا ژوئن سال 2020 بیشتر از دیگر کشور‌ها آسیب دیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، تولید ناخالص داخلی کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه دوم امسال میلادی ریزش بی‌سابقه منفی نه و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد.
براساس ارزیابی‌های این سازمان که روز چهارشنبه منتشر شد، شاخص رشد اقتصادی در همه کشور‌های عضو کاهش چشمگیری نشان می‌دهد. اما برخی از کشور‌ها در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا آسیب بیشتری دیده اند.
انگلیس با کاهش بیش از بیست درصدی تولید ناخالص ملی در حد فاصل آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۰ بیشتر از دیگر کشور‌ها آسیب دیده است. رقم کاهش در فرانسه -که تدابیر شدید قرنطینه‌ای به اجرا گذاشت- سیزده و هشت دهم درصد بوده است. در ایتالیا کاهش تولید ناخالص داخلی حدود دوازده درصد ارزیابی شده است. در رتبه‌های بعدی نیز آلمان و آمریکا با افت اقتصادی حدود نه و نیم درصدی قرار گرفته‌اند.
یورونیوز افزود:‌به رغم موقتی بودن این ارقام، این شدیدترین کاهش ثبت‌شده برای تولید ناخالص داخلی کشور‌های منطقه همکاری و توسعه اقتصادی به شمار می‌رود که حتی بیشتر از کاهش ثبت‌شده در بدترین دوران بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز