لغو مسابقه حذفی تیم بسکتبال میلواکی باکز با اورلاندو مجیک


لغو مسابقه حذفی تیم بسکتبال میلواکی باکز با اورلاندو مجیک

تیم بسکتبال میلواکی باکز آمریکا در اعتراض به بی عدالتی علیه سیاهپوستان در این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد مسابقه حذفی خود با تیم اورلاندو مجیک را تحریم می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، تیم بسکتبال میلواکی باکز آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و بی عدالتی علیه سیاهپوستان در این کشور اعلام کرد مسابقه حذفی خود با تیم اورلاندو مجیک را تحریم می‌کند.
استرلینگ براون، بازیکن فوروارد و جرج هیل، بازیکن گارد میلواکی باکز به نیابت از دیگر بازیکنان که پشت سر آن‌ها ایستاده بودند، این بیانیه را در برابر رسانه‌ها قرائت کردند.

براون گفت: «در چهار ماه گذشته بی عدالتی‌های نژادی که آمریکایی‌های آفریقایی تبار با آن رو به رو هستند آشکار شده است. شهروندان در سراسر کشور از صدا و تریبون‌های خود برای اعتراض علیه این اقدامات اشتباه استفاده کرده اند. در روز‌های اخیر در ایالت ویسکانسین، شاهد انتشار تصویر ویدئویی وحشتناکی بودیم که در آن یک پلیس در شهر کنوشا هفت بار از پشت به یک سیاهپوست به نام جاکوب بلیک شلیک کرد و پس از آن نیز شاهد تیراندازی‌های بیشتر به معترضان بودیم. با وجود درخواست شدید برای تغییر، هیچ اقدامی صورت نگرفته است؛ بنابراین تمرکز ما امروز نمی‌تواند روی بسکتبال باشد.»

هیل هم گفت: «وقتی وارد زمین می‌شویم و به عنوان نماینده میلواکی و ویسکانسین بازی می‌کنیم، از ما انتظار می‌رود در سطح عالی بازی کنیم، حداکثر تلاشمان را بکنیم، و یکدیگر را وادار به پاسخگویی کنیم. ما چنین انتظاری از خود داریم، و در این مقطع، می‌خواهیم قانونگذاران و مجریان قانون ما نیز همین گونه باشند. ما خواستار اجرای عدالت برای جاکوب بلیک و واداشتن ماموران پلیس به پاسخگویی (به خاطر شلیک به وی) هستیم. ضروری است کنگره ایالتی ویسکانسین پس از ماه‌ها انفعال دوباره تشکیل نشست دهد و تدابیر جدی برای رسیدگی به مسائل مربوط به پاسخگویی و خشونت پلیس و اصلاحات در عدالت کیفری اتخاذ کند. ما همه شهروندان را تشویق به اقدام صلح آمیز و مسئولانه می‌کنیم، و اینکه به یاد داشته باشند در انتخابات سوم نوامبر رای دهند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا