تبعیض نژادی سازمان یافته در آمریکا با اعتراض گسترده ورزشکاران مواجه شد


تبعیض نژادی سازمان یافته در آمریکا با اعتراض گسترده ورزشکاران مواجه شد

نائومی اوساکا، ستاره تنیس ژاپنی در اعتراض به تیراندازی پلیس به سمت جاکوب بلیک، شهروند سیاهپوست آمریکایی، از شرکت در مسابقات بزرگ تنیس در نیویورک انصراف داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی؛ اعتراضات به تیراندازی پلیس سفید پوست در ایالت ویسکانسین آمریکا به یک مرد سیاهپوست غیر مسلح به ورزشکاران و انصراف آن‌ها از مسابقات نیز کشیده شد.
شبکه خبری بی بی سی در پایگاه اینترنتی خود نوشت نائومی اوساکا، ستاره تنیس ژاپنی در اعتراض به تیراندازی پلیس به سمت جاکوب بلیک، شهروند سیاهپوست در ایالت ویسکانسین آمریکا، از شرکت در مسابقات بزرگ تنیس در نیویورک انصراف داد.تبعیض نژادی سازمان یافته در آمریکا با اعتراض گسترده ورزشکاران مواجه شد
وی در توئیتر نوشت "من به عنوان یک زن سیاهپوست احساس می‌کنم به جای تماشای بازی تنیس من، موضوعات بسیار مهمتری وجود دارند که باید به آن توجه فوری شود. "
مسابقات بزرگ تنیس حرفه‌ای نیویورک روز پنجشنبه به حالت تعلیق درآمد.
بلیک، فرد سیاهپوست و غیرمسلحی بود که یک پلیس سفیدپوست از پشت به وی تیراندازی کرد.
تیراندازی به وی در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین موجی از اعتراضات را در پی داشت که برخی از آن‌ها به خشونت گرایید و به تحریم فزاینده ستاره‌های ورزشی انجامید.
این اعتراضات به شهر‌های دیگر از جمله پورتلند، اورگان و مینیاپلیس در ایالت مینه سوتا سرایت کرد، جایی که جورج فلوید، مرد سیاهپوست غیرمسلح دیگری در ماه مه به دست پلیس کشته شد و اعتراضات "جان سیاهپوستان مهم است" را در سراسر آمریکا و جهان به راه انداخت.
سازمان دهندگان این مسابقات در نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کردند "تنیس نیز به عنوان یک ورزش علیه نابرابری نژادی و بی عدالتی اجتماعی که بار دیگر به موضوع اصلی در آمریکا تبدیل شده است، موضع گیری می‌کند. "
این بیانیه پس از آن منتشر شد که اوساکا، قهرمان ۲ دوره مسابقات گرند اسلم، در توئیتر اعلام کرد از مسابقات نیمه نهایی انصراف می‌دهد.
والدین اوساکا اهل ژاپن و هائیتی هستند و وی یک ورزشکار زن ۲ نژادی است که برای ژاپن بازی می‌کند.
انصراف وی و متعاقب آن تعلیق مسابقات بزرگ تنیس نیویورک تنها اعتراض در جهان ورزش پس از تیراندازی در کنوشا نیست.
لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا نیز روز چهارشنبه پس از آن که تیم میلواکی باکس از انجام یک مسابقه انصراف داد، ۳ بازی خود را به تاخیر انداخت.
در ورزش بیسبال نیز پس از آن که تیم‌ها تصمیم گرفتند در مسابقات شرکت نکنند، لیگ برتر بیسبال آمریکا مسابقات خود را لغو کرد.
لیگ برتر فوتبال آمریکا نیز مسابقات خود را به تاخیر انداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی