اعتراضات و تبلیغات انتخاباتی در آمریکا افکارعمومی را سردرگم کرده است


اعتراضات و تبلیغات انتخاباتی در آمریکا افکارعمومی را سردرگم کرده است

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا و تبلیغات انتخاباتی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، افکار عمومی این کشور را سردرگم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه الجزیره؛ ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا و تبلیغات انتخاباتی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، افکار عمومی این کشور را سردرگم کرده است.
ناصر الحسینی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در آمریکا گفت تلاش برای استفاده سیاسی از حوادث اخیر در آمریکا، در اوج تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، مسئله طبیعی است. استفاده سیاسی از این حوادث در مجمع ملی حزب جمهوریخواه کاملا آشکار بود و همه سخنرانان در سومین روز این نشست ها، به شدت از دموکرات ها انتقاد کردند. آنها معتقدند خشونت هایی که در خیابان های آمریکا شاهد آن هستیم، نتیجه عملکرد مسئولان دموکرات این شهرهاست.


این شبکه افزود اما دو موضوع وجود دارد که باید به آنها توجه کرد که هر زمان حوادث تیراندازی به سوی سیاه پوستان و قتل آنها در آمریکا رخ می دهد، تظاهرات گسترده در محکومیت خشونت پلیس برگزار می شود. اما از سوی دیگر، شماری از شهروندان هم در حمایت از نیروهای پلیس تظاهرات می کنند. در چنین شرایطی همیشه باندهای جرم و جنایت، بعضی ساختمان ها و خودروها را آتش می زنند و غارت می کنند. جو بایدن درباره این مسئله سکوت نکرده است، اما حرف های زیادی درباره آنچه در کنوشا رخ داد، بیان نکرد. بایدن با خانواده قربانی تیراندازی پلیس تماس گرفت و در سخنان علنی خود خواهان تحقیقات برای اجرای عدالت شد.

این شبکه در ادامه تاکید کرد این بحث ها، به دنیای ورزش هم کشیده شد و بازیکنان فوتبال و تنیس به ویژه سیاه پوستان، خواستار توقف رقابت های ورزشی و تحریم این رقابت ها شدند. خواست معترضان فراتر از تحقق عدالت، تغییر رفتار نیروهای پلیس است. بحث های تندی درباره طرفداران دموکرات ها و جمهوریخواهان وجود دارد. دموکرات ها درباره رفتار پلیس و خشونت علیه اقلیت ها سخن می گویند. جمهوریخواهان بر آشوب هایی که پس از تظاهرت مسالمت آمیز رخ می دهد، متمرکز می شوند. ما شاهد هرج و مرج در آمریکا هستیم و افکار عمومی نمی داند که باید از کدام طرف حمایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط