کاهش چشمگیر جرائم خرد و خشن در قم


کاهش چشمگیر جرائم خرد و خشن در قم

معاون استاندار قم از کاهش چشمگیر جرائم خرد و خشن در قم خبرداد.

"بیژن سلیمانپور" شب گذشته گفت: با اقدامات نیروهای امنیتی، اطلاعاتی ،انتظامی و قضایی قم آمار جرایم خرد و خشن درمجموع از ٣٣ تا ٥٥ درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: این کاهش آمار در ۱۳ مورد از جرایم خرد و خشن مانند آدم‌ربایی، قتل، جعل اسناد، سرقت مسلحانه و غیره بین بوده است.

وی با اشاره به چند فقره سرقت‌ مسلحانه از طلافروشی‌ها در طول یکسال گذشته، افزود: در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت مقررشده است همانند سایر کلان‌شهرها، طلا و جواهرفروشی‌ها در یک مجتمع یا پاساژ متمرکز شود تا امنیت این صنف به نحو مطلوبی تامین شود.

سلیمانپور در ادامه از کشف حدود چهار تن انواع مخدر در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: قم به لحاظ قرارگیری در مسیر تردد ۱۷ استان کشور همواره در معرض قاچاق مواد مخدر و کالا است.

وی اضافه کرد: با هوشمندی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، بیشتر محموله‌های قاچاق عبوری در قم کشف می‌شود.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، چهار هزار و ۶۰۰ قاچاقچی طی یک سال گذشته در قم دستگیر شدند.

سلیمانپور ابراز کرد: طی این مدت همچنین هفت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف‌شده که بیشتر دستگیرشدگان افراد غیربومی و از سایر استان‌های کشور بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: درمجموع وضعیت امنیت استان قم با سطح کلان تحلیل را در یک سال گذشته ممتاز است.

وی اظهار داشت: استان قم در حوادث و رویدادهای یک سال اخیر در سطح مطلوب و بدون خسارات مدیریت شد.

سلیمانپور در ادامه بیان کرد: قرارگاه ۱۹ دی به‌منظور رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی شهر مقدس قم تشکیل‌شده و مشغول فعالیت است.

وی افزود: استانداری قم ضمن تعامل و هماهنگی کامل و مؤثر با قرارگاه ١٩ دی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز، توانست سند راهبردی تحول فرهنگی و اجتماعی قم را تهیه و تدوین کند.

وی ادامه داد: در این سند پنج برنامه عملیاتی شامل کاهش طلاق، کاهش آسیب‌های مناطق حاشیه‌ای، کاهش مفاسد اخلاقی، کاهش خشونت و کاهش تصادفات تدوین‌شده و مقدمات تخصیص بیست میلیارد تومان اعتبار برای مدت دو سال به اجرای آن انجام‌شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا دو دفتر تسهیل گری در دو منطقه حاشیه‌ای فعال‌شده تا مسائل و مشکلات این مناطق را مطالعه و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین افزود: سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی، مدارس و پاسگاه‌های این مناطق اختصاص یافت.

سلیمانپور به تسهیل فعالیت همه احزاب معتقد و ملتزم به‌نظام و ارکان آن اشاره کرد و گفت: در این راستا تعداد احزاب استانی و کشوری، فعال در قم از ۱۳ حزب به ۴۸ حزب افزایش‌یافته و خانه احزاب هم در قم فعال‌شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم فعالیت احزاب را برای تقویت نظام ضروری دانست و گفت: باید شرایط برای فعالیت آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد سمن‌ها از ١٠٠ تشکل به ۱۷۲ تشکل افزایش‌یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا