اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟


اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟ هرگز فرزندتان را به خاطر دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا نکنید ممکن است والدین در حین انجام رابطه صمیمی در معرض ورود کودک به اتاق قرار بگیرند و موضوع نه تنها برای کودک تکان دهنده یا غیرقابل درک خواهد بود بلکه … نوشته اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار...

اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟

هرگز فرزندتان را به خاطر دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا نکنید

ممکن است والدین در حین انجام رابطه صمیمی در معرض ورود کودک به اتاق قرار بگیرند و موضوع نه تنها برای کودک تکان دهنده یا غیرقابل درک خواهد بود بلکه برای خود والدین ممکن است احساس خجالت و بسیار ترس کنند.

بنابراین ، والدین باید بدانند که در صورت مواجه شدن با آن وضعیت ، چه کاری باید انجام دهند و بدون آگاهی کودک از ترس یا ترس از آنچه اتفاق می افتد ، منطقی عمل کنند .

اول – آرام باشید

اولین کاری که والدین باید انجام دهند این است که سعی کنید لباس سریع بپوشید ، اما بدون اینکه یک عکس العمل عجیب نشان دهد ، زیرا اگر کودک وحشت یا وحشت از خود نشان دهد ، او فکر خواهد کرد که آنچه او دید چیزی است که نباید اتفاق بیفتد و البته ایده خوبی نیست که این ایده را به کودک بدهید .

بنابراین ، “جودی روزنبرگ” ، روانپزشک در لس آنجلس ، توصیه می کند که آرامش خود را حفظ کرده و قسمت های خصوصی بدن را با آرامش بپوشانید و برای کودک لبخند بزنید ، زیرا هرچه والدین بیشتر به کودک ثابت کنند که این عمل را قبول می کند ، کودک آن را با سلامتی بیشتری تحقق می بخشد .

دوم – منتظر واکنش کودک باشید

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کودک نفهمد یا نمی داند چه اتفاقی می افتد ، بنابراین قبل از تهیه سخنرانی یا توجیهات و بهانه های لازم ، باید منتظر واکنش کودک باشید ، زیرا خیال کودکان می تواند او را به چیزهای دیگر سوق دهد ، یا ممکن است کودک گرسنه باشد و جز آماده سازی چیزی فکر نکند. او ساندویچ دارد ، بنابراین توصیه می شود ساکت باشید تا اینکه او ابتدا می داند چه چیزی می خواهد.

سوم – برای صاف کردن امور

رابطه جنسی برای کودک ممکن است خشن به نظر برسد زیرا او چیزی در این مورد نمی داند به همین دلیل هال بکت ، روانپزشک کودکان ، توصیه می کند به کودک بگویید که این بین شما شوخی یا سرگرمی بود ، و انتخاب هر نام و نام خانوادگی برای یک بازی یا یک فعالیت سرگرم کننده و گفتن به کودک ، مثلاً شما هستید. شما در حال ورزش یک ورزش جدید هستید.

چهارم – منتظر ترک آنها از اتاق هستم

اگر کودک کمی سنش بالا باشد و بتواند رابطه جنسی را درک کند ، این احتمال باعث می شود که او به سرعت از اتاق خارج شود ، حتی قبل از اینکه والدین لباس بپوشند ، زیرا او بسیار خوب می داند چه اتفاقی می افتد و البته برای او شرم آور خواهد بود.

در این حالت ، توصیه می شود روز بعد با کودک بنشینید و توضیحی ساده درباره آنچه که او دید ، ارائه دهید ، اما در مورد خود جنس نیست ، با گفتن اینکه رابطه جنسی بین دو فرد بزرگ که عاشق یکدیگر هستند اتفاق می افتد و بین والدین طبیعی است.

اگر کودکی رابطه جنسی والدینش را دید چه کار کنیم؟
یکی از اتفاقاتی که بسیار رایج ولی در عین حال آسیب زننده است این است که فرزند به طور اتفاقی رابطه جنسی پدر و مادرش را ببیند. ترس از این موضوع نباید باعث اضطراب از رابطه جنسی و شوهر ها بشه اما حتما زوجین باید طوری رابطه جنسیشان را مدیریت کنند که چنین اتفاقی نیافتد. این مسئله می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات در زمینه برقراری رابطه عاطفی و زندگی زناشویی کودک در بزرگسالی او شود.

*

چگونه به کودک مسائل جنسی را بیاموزیم
*

*

حال اگر کودکی به طور اتفاقی وارد اتاق خوابتان شد در اون لحظه قبل از هر چیزی نباید آشفته و وحشت زده بشوید، خونسردی خود را باید حفظ کنید و هرگز فرزندتون رو به خاطر وارد شدن به اتاق خوابتان یا دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا نکنید که بچه بیشتر از این نگران و مضطرب نشود.

به آرامی لباس هایتان را بپوشید یا با ملافه خودتون رو بپوشونید و حتما فرزندتون رو بغل کنید. یه بار چک کنید که چی دیده و چی مقدار متوجه رابطه شما شده، چون ممکنه اصلا چیزی ندیده باشه و بعد براش توضیح بدین که چیزی که دیده ابراز عشق و علاقه مامان و بابا بهم دیگه بوده و مامان باباها وقتی این کار رو می کنن یعنی هم دیگه رو خیلی دوست دارند. و خیلی خوشحال هستند و به همین دلیل همو در آغوش گرفتن و می بوسند.

دادن این توضیحات خیلی مهمه چون ذهن بچه ها از چیزی که دیده برداشت بد و وحشتناکی می کنه! بچه ها اکثرا فکر می کنند که مامان و بابا ها در حال آزار هم دیگر هستند یا بابا داره مامان رو اذیت می کند و دید خیلی بدی به موضوع رابطه جنسی یا پدر در ناخود آگاه کودک شکل می گیرد. خصوصا اگر والدین به طور کلی در زندگی مشترک رابطه پر تنشی هم با یکدگیر داشته باشند، که این موضوع ایجاد نگرانی در کودک را چند صد برابر خواهد کرد.

یک نکته مهم این است که به کودک اجازه بیان دیده ها، احساسات و ترس هایش را بعد از اتفاق افتادن این ماجرا بدهید تا احساستش پردازش بشود و بار سنگینی که در ذهنش به وجود آمده، کاهش پیدا کند.

اگر از شما درخواست کرد که چند شب پشش بخوابید، این کار را بکنید اما اجازه ندید که کودک در اتاق شما بخوابد یا شما در تخته فرزندتون بخوابید. تنها در اتاقش بخوابید تا اضطراب هاش کم شود.

کودک را در آغوش بگیرید و به او اجازه بیان دیده ها و ترس هایش را بعد از اتفاق افتادن این ماجرا بدهید

وقتی کودکان سوالات جنسی می پرسند
همه کودکان در مورد اینکه چگونه به دنیا آمده اند، قبلا کجا بوده اند یا در مورد این که چرا در جشن عروسی والدینشان نبوده اند کنجکاوی می کنند. سوالات جنسی کودکان ممکن است بعد از دیدن رابطه زناشویی پدر و مادر ها بیشتر شود. در پاسخ این سوالات لازم است که والدین در مورد نحوه صحیح آموزش جنسی کودکان اطلاعات کافی را داشته باشند.

پیامد های دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک
بار هیجانی این اتفاق برای بچه ها بسیار بسیار زیاد هست و می تواند اضطراب، ترس و حتی تحریکات جنسی را در کودک ایجاد کند. خیلی مهم است که در این شرایط دیده ها و احساسات کودک را انکار نکنیم و به هیچ وجه به او دروغ نگوییم فقط کافیه که گوش بدهید و خیال کودک را از تصورات ترسناک و خشنی که در این رابطه دارد، راحت کنیم.

مراجعین زیادی به مراکز مشاوره که الان خودشون پدر یا مادر شدند با شرم و اضطراب خیلی زیاد در مورد خاطرات این چنینی حرف می زنند. همین مسئله حاکی از آسیب بسیار عمیق این ماجرا است. داشتن رفتاری اشتباه از جانب والدین با فرزندانی که رابطه جنسی آنان را دیده اند می تواند در بزرگسالی مشکلات زیادی از جمله افسردگی، اضطراب و مشکل در برقراری روابط عاطفی و زناشویی می شود.

منبع: honarehzendegi.com

برچسب ها
رابطه جنسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد