بیوگرافی ارشیا توکلی

بیوگرافی و مصاحبه اختصاصی با ارشیا توکلی بازیگر جوان سریال هم گناه + عکس های جدید

نامارشیا
نام خانوادگیتوکلی
تاریخ تولد12 اردیبهشت 1379
محل تولدتهران
وضعیت تاهلمجرد
تحصیلاتدانشجو لیسانس حقوق
شغلبازیگر
سالهای فعالیت1396 تا اکنون

ارشیا توکلی کیست؟

ارشیا توکلی متولد 12 اردیبهشت 1379 در تهران و تنها فرزند خانواده است. فضای خانوادگی آنها به گونه ای بود که ارشیا با وجود تک فرزندی بسیار مستقل بزرگ شده است و از کودکی روی پای خودش ایستاده است.

تحصیلات و دانش بازیگری ارشیا توکلی

ارشیا توکلی دانشجوی رشته ی حقوق است. او می گوید: از زمانی که خودم را شناختم و فهمیدم که وجود دارم بازیگری را در خودم دیدم.

وی از 6 سالگی در تئاتر های مختلفی حضور داشته است و از 8 سالگی با ورود با کانون پرورشی فکری تئاتر را آموخته است. آقای توکلی دوره های بازیگری را در آموزشگاه تخصصی بازیگری در سال های 95 تا 98 گذرانده اند.

شروع فعالیت هنری

حضور جدی ارشیا توکلی مقابل دوربین از سال 1396 با سریال سه شنبه شب به کارگردانی صادق پروین آشتیانی بوده است. بعد از آن در دو فیلم خانه ی چوبی (اولین فیلم سینمایی آموزشی) و فیلم کوتاه همه چیز از یک تخت شروع شد در یکی از نقش های اصلی به همراه بهزاد فراهانی نقش آفرینی کرد.

اما در سال 97 بیشتر کار تئاتر انجام داد و در تئاتر هایی مثل واتلاف، مالیخولیا و دیوان تئاترال نمایشنامه خوانی کرد. در فجر پلاس با اجرای یک تئاتر پرفورمنس به نام بی وزنی بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

وی در رابطه با کارنامه کاریش در سال 98 گفت:

سال 98 برای من سال بسیار مهم و پر کاری بود و این به واسطه کار های قبلی ام و کار با اساتید مشهور بود. برای سریال همگناه آقای محسن جزینی دستیار آقای کیایی کارگردان فیلم از من تست گرفتند و من برای بازی در این فیلم انتخاب شدم که برایم بسیار با ارزش بود تیم سریال همگناه یک تیم حرفه ای بود و بازی جلوی دوربین آقای کیایی (چون ایشان بسیار خاکی هستند) برای من خیلی راحت بود، به نظر من کار جلوی دوربین مصطفی کیایی برای هر کسی ضروری است.

وی بعد از همگناه در تله فیلم مرتضی به کارگردانی محمد حمزه ای در نقش اصلی در کنار محمد حاتمی که نقش پدرش را داشت بازی کرد، که آشنایی با محمد حاتمی را بزرگترین شانس خود می داند.

او در این رابطه می گوید: آقای محمد حاتمی من رو برای ایفای یکی از نقش های اصلی نمایش ملت عشق دعوت کردند که بسیار کار پر سرو صدایی شد و من در این نمایش با بازیگران معروفی مثل نسیم ادبی، کامران تفتی، روزبه نعمت الهی و نیکی مظفری افتخار کار کردن داشتم. من در نمایش ملت عشق نقش جوانی مولانا را داشتم این نمایش در سالن برج میلاد به روی صحنه رفت و در آن جلوی 1800 نفر مخاطب یک اجرای مونولوگ را بازی کردم.

ارشیا توکلی اولین بازیگری است در سن کم توانسته است در یک تئاتر بزرگ در یک نقش اصلی به ایفای نقش بپردازد وی برای بازی در فیلم کوتاه نفیر نیز 7 کیلو وزن کم کرد و نی زدن را آموزش دید.

الگو در بازیگری

آقای توکلی می گویند: الگوی خاصی ندارم در بازیگری و سعی کردم از اکثر بازیگران نکات مثبتشان را الگو خودم قرار دهم مثلا از خانم هنگامه قاضیانی کتاب خواندن، پرویز پرستویی انسان دوستی، نسیم ادبی اقتدار در صحنه، بهزاد فراهانی خاکی بودن و از محمد حاتمی اصالت هنر رو یاد گرفتم که این اصالت یعنی درک از هنر مهم تر از پول است. به طور کلی سعی کردم خوبی های دیگران را یاد بگیرم تا در خودم چیزی را به وجود بیاورم که برای خیلی ها الگو باشد البته هنوز خیلی زود است(می خندد).

بازیگر مورد علاقه

از بین بازیگران ایرانی به شهاب حسینی ارادت خاصی دارد چون با ایشان همکاری داشته است و از بین بازیگران بین المللی تام هاردی، آل پاچینو و دی کاپریو بازیگران مورد علاقه ارشیا توکلی هستند.

جذابیت کاراکتر همگناه و نقش مورد علاقه

آقای توکلی می گوید: از بین تمامی نقش هایی که بازی کردم همه را دوست دارم و بین آنها فرقی برایم نیست. اما پرویز در سریال همگناه بخاطر غیرتی بودن، عصبی بودن و بد جنس بودنش برایم بسیار جذاب بود در واقع این نقش برایم یک چالش داشت و آن، این بود که کاراکتر از خود واقعی ام خیلی دور بود من آدمی درونگرا هستم و شخصیت یک آدم برونگرا بود.

آینده بازیگری

ارشیا توکلی معتقد است آینده هنری یک بازیگر در گرو کارهایی است که در آن ها بازی می کند. او می گوید: من بسیاری از پیشنهاد ها را رد کردم چون به نظرم فیلمنامه باید خوب باشد تا به شعور مخاطب توهین نشود و خوب فیلمنامه خوب آینده خوبی برای بازیگر رقم می زند.

اما به عنوان هدف دوست دارم که بازیگری ام را گسترش بدم و بین المللی کار کنم و یا به عبارتی متعلق به یک ناحیه خاص نباشم به گرفتن اسکار هم فکر میکنم. البته که بازیگر بین المللی شدن نیاز به تمرین و مطالعه زیادی دارد اما با این حال این هدفم است و برایش تلاش می کنم. هدف دیگرم این است در بازیگری ماندگار شوم چون خیلی از بازیگران بودند که مدتی بسیار معروف شدند و پر کار، اما پس از مدتی فراموش شدند، به نظرم ماندگار شدن در ذهن مخاطب بسیار مهم است.

علایق و اوقات فراغت

آقای توکلی عاشق بهار و بخصوص اردیبهشت ماه است. وی می گوید: در زمان بی کاری ام اولین اولویتم کتاب خواندن و بعد از آن فیلم دیدن است البته در کنار اینها ورزش و بیرون رفتن هم هست.

فعالیت غیر از بازیگری به عنوان شغل

وی می گوید: بازیگری در تمام دنیا به عنوان یک شغل مطرح است اما متاسفانه در ایران برای آن تضمینی وجود ندارد. اما به هر حال من به آن به چشم شغل نگاه میکنم و به نظرم بازیگری از سخت ترین کار های دنیاست، لاقل برای من، چون من بسیار در نقش هایم غرق می شوم و تا مدت ها بعد از اتمام فیلم هنوز درون کاراکتر زندگی میکنم و این جنگ روانی و این حس برایم کمی سخت است.

وی همچنین افزود: حقوق و قضاوت را هم بسیار دوست دارم و ممکن است در آینده در این زمینه هم فعالیت شغلی داشته باشم.

ایشان در حال حاضر در حال بازی در یک فیلم سینمایی هستند که به دلیل سکوت خبری از دادن اطلاعات معذور بودند اما حتما در صورت دریافت اخبار جدید این قسمت را بروز خواهیم کرد. تیم سبزپندار برای ایشان آرزوی موفقیت و درخشش هرچه بیشتر دارد.

اینستاگرام ارشیا توکلی + سایر شبکه های اجتماعی و ارتباطی

آیکونعنوانلینک
اینستاگرام [مشاهده]

آثار ارشیا توکلی

سریال ها
تصویرعنوانسال انتشار
بیوگرافی ارشیا توکلیدانلود سریال هم گناه1398
تصویر ندارد
سه شنبه شب1396