مشاور امنیت ملی آمریکا: برجام یکی از بدترین توافق‌های دیپلماتیک غرب بود


مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که توافق هسته‌ای، ایران را در مسیر دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای قرار داده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که توافق هسته‌ای، ایران را در مسیر دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای قرار داده است.

به گزارش ایسنا رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در گفتگو با نشریه شورای آتلانتیک در خصوص چالش‌های ایالات متحده در سال‌های آتی مدعی شد که " فعالیت‌های ستیزه‌جویانه زیادی از سوی ایران" در حال انجام گرفتن است.

وی در بخش دیگرانی از سخنان خود مدعی شد که رئیس‌جمهور‌های پیشین آمریکا نیز از متحدان ناتو خواسته بودند تا پول بیشتری را برای حفاظت از خودشان در برابر روسیه، چین و ایران خرج کنند.

اوبرایان در خصوص اقدامات ترامپ در سال‌های اخیر مدعی شد: رئیس‌جمهور بازدارندگی در مقال ایران را بازگرداند. او از توافق فاجعه‌بار با ایران خارج شد که از نظر من نیز بدترین توافق دیپلماتیکی است که غرب در آن دخیل شده است - یا حداقل از توافق سال ۱۹۳۸ در مونیخ در آن دخیل بوده. این توافق بدی که ایران را در مسیر سلاح‌های هسته‌ای قرار داد درست همانطوری که اسرائیلی‌ها ثابت کردند.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان پایان مهلت تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه داد: این مسئله ایران را در مسیر دستیابی یه تسلیحات متعارف پیشرفته خواهد گذاشت. این مسئله امسال ذیل برجام اجرایی خواهد شد. ما فشار حداکثری علیه ایران اعمال کرده‌ایم و همین فشار حداکثری صحنه را برای مذاکرات صلح میان امارات و اسرائیل فراهم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور