شعور حسینی اردبیلی‌ها در عشق به ابوالفضل (ع) غلیان کرد


شعور حسینی اردبیلی‌ها در عشق به ابوالفضل (ع) غلیان کرد

اردبیلی‌ها در یوم‌العباسی متفاوت با اجتماع باشکوه در شهیدگاه اوج شعور حسینی و عشق به سقای نینوا را به نمایش گذاشته و شوری دیگر برپا کردند.


از صبح امروز هشتم شهریور در حالی آئین مذهبی – سنتی شمع‌گردانی در اردبیل با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد که به دور از تجمعات گروهی عزاداران سیدالشهدا(ع) و عاشقان حضرت ابوالفضل(ع) در پایتخت حسینیت به یاد 41 منزل خاموش اسرای دشت نینوا و حرم‌های به غارت رفته حسین(ع) در 41 مسجد اردبیل شمع‌افروزی کردند.
در کنار این مراسم معنوی و باسابقه در اردبیل اجتماع باشکوه حسینیان در عصر تاسوعا و با رعایت موازین بهداشتی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در فضای آزاد شهیدگاه اردبیل برگزار شد که عزادارا با همراهی مداحان و مرثیه‌سرایان بارگاه اهل بیت عصمت و طهارت اوج شور و شعور حسینی و عشق به ساحت حضرت عباس(ع) را در تاسوعای حسینی به نمایش گذاشتند.
در این آئین معنوی که بیش از دو ساعت به طول انجامید عزاداران با سردادن شعارها و دوبیتی‌هایی با مضامین ارادت به ساحت حضرت ابوالفضل(ع) سقای دشت نینوا را یاد کرده و در رثای جوانمردی، وفای به عهد، ایثارگری و ولایتمداری او اشک ماتم ریختند.
شمع‌گردانان با زمزمه یا حسین و یا ابوالفضل(ع) آئین سنتی – مذهبی شمع‌پایلاماق را به اتمام رسانده و با حضور در صحن و سرای شهیدگاه بقه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و با حفظ پروتکل‌های اجتماعی گرد آمده و مراسم سالیانه زیریک پرچم واحد در عزای امام حسین(ع) یوم‌العباس را با شور و شعور حسینی برگزار کردند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا