مخالفت سودان با ادامه مذاکرات سد النهضه با شیوه فعلی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از قاهره، وزیر آبیاری دولت سودان گفت کشورش به مذاکرات سد النهضه به روش کنونی ادامه نخواهد داد....

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، وزیر آبیاری دولت سودان گفت کشورش به مذاکرات سد النهضه به روش کنونی ادامه نخواهد داد.

"یاسر عباس" افزود: مسئله سد النهضه پیچیده است اما نمی توان گفت روند اتحادیه آفریقا در مذاکرات شکست خورده است. وی گفت: مذاکرات در سطح وزرا برای پیشبرد مذاکرات سد النهضه "ناکافی" است و مداخله سران دولت ها را خواستار شد.
یاسر عباس اضافه کرد: تغییر قابل توجهی در مواضع مصر و اتیوپی ایجاد شده است، در حالی که موضع سودان ثابت مانده است. وی گفت: سودان تغییر روش مذاکره بین سه کشور درباره سد بزرگ اتیوپی را خواستار شد تا متخصصان و ناظران بین المللی نقش بیشتری در مذاکرات داشته باشند.
وی با بیان اینکه سودان متعهد به مذاکره در هر زمان و هر مکان است تأکید کرد: سطح مذاکرات باید از طریق اتحادیه آفریقا از وزرا به روسای سه کشور ارتقاء یابد تا حمایت سیاسی از مذاکرات فراهم شود.
روز گذشته، تلاش ها برای ادغام پیش نویس پیشنهادهای مصر، سودان و اتیوپی مربوط به دستیابی به توافقنامه الزام آور درباره آبگیری و راه اندازی سد النهضه برای ارائه آن به اتحادیه آفریقا به شکست انجامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...