کاستاریکا از صندوق بین المللی پول تقاضای کمک مالی کرد


کاستاریکا از صندوق بین المللی پول تقاضای کمک مالی کرد

کارستاریکا از صندوق بین المللی پول تقاضای یک میلیارد و 750 میلیون دلار کمک مالی کرد.

کاستاریکا از صندوق بین المللی پول تقاضای کمک مالی کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، کاستاریکا با توجه به آنکه به علت شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی و مالی شده است از صندوق بین المللی پول تقاضای دریافت وامی به مبلغ یک میلیارد و ۷۵ میلیون دلار با مهلت بازپرداخت سه ساله کرد.
کارلوس آلواردو رئیس جمهور کاستاریکا در تاریخ ۱۲ ژوییه اعلام کرد دولت او در نظر دارد مذاکرات و رایزنی‌هایی را با صندوق بین المللی پول به منظور دریافت کمک مالی آغاز کند. اما وی در آن زمان به جزییات مبلغی که دولت کاستاریکا در نظر دارد از این نهاد در قالب وام دریافت کند نکرد.
دولت کاستاریکا در نظر دارد با این وام مشکل کسری بودجه خود را در سال مالی ۲۰۲۰ حل کند که رقم آن اکنون به ۹ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن رسیده است. میزان بدهی بانک مرکزی این کشور نیز اکنون به ۷۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور رسیده است. وزیر دارایی و اقتصاد کاستاریکا نیز در تاریخ ۲۹ ماه اوت نامه‌ای برای کریستالینا جورجیوا، مدیر کل صندوق بین المللی پول، ارسال کرد.
بر اساس پیش بینی‌ها میزان رکود اقتصادی این کشور امسال قرار است به پنج درصد برسد. این چیزی است که بانک مرکزی کاستاریکا نیز به آن اشاره کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس